جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام رحمانی

حوزه/ مسئول اداره فرهنگی، اجتماعی و سیاسی حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه دعای فرج بهترین دعا برای منتظران است، گفت: برآورده شدن حوائج درگرو دعا برای فرج امام زمان (عج) است، زیرا خداوند متعال به‌واسطه دعا برای فرج، دعاهای دیگر ما را نیز برآورده می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام امید رحمانی، امروز در نشست تخصصی مهدویت که در مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد برگزار شد، با گرامیداشت نهم ربیع‌الاول، سالروز آغاز امامت امام عصر (عج)، اظهار کرد: با توجه به روایات متعدد بر هر انسان مسلمانی واجب است که امام زمان خود را بشناسد و حیات حقیقی نیز در همین است.

وی ادامه داد: درواقع کسی که امام زمانش را نشناخته باشد حلاوت و شیرینی حیات معنوی را نچشیده است، ازاین‌رو کسی که به نماز جمعه و مسجد سهله می‌رود، به‌راستی به دنبال حیات معنوی است.

حجت‌الاسلام رحمانی خاطرنشان کرد: خداوند در آیات سوره انفال می‌فرماید ای اهل ایمان اگر به خداوند ایمان دارید، اعمال نیک نظیر احسان، حج، خمس، زکات و نماز برای حیات بخشیدن به شما است، بنابراین اگر نیاز ما انسان‌ها، تنها نیازهای حیوانی بود که گیاهان هم از آن برخوردارند پس تفاوتی بین ما، گیاهان و حیوانات نبود.

وی با اشاره به این موضوع که با امام عصر و با مولا بودن چه حلاوتی دارد، گفت: تا کسی اهل شب‌زنده‌داری نباشد، این حلاوت را درک نخواهد کرد، از شیخ صدوق روایت داریم، امام حسین (ع) فرمودند ما دوازده مهدی داریم، نه یک مهدی، همه ائمه اطهار (ع) مهدی هستند که اولین آن‌ها حضرت علی (ع) و دوازدهمین آن‌ها کسی است که خداوند به‌واسطه او زمین را بعد از مرگ احیا می‌کند (این حیات، حیات انسانی است) و به‌واسطه او دین حق را آشکار می‌کند و بر همه ادیان پیروز می‌شود.

حجت‌الاسلام رحمانی اضافه کرد: آن امام غیبتی دارد که عده‌ای نسبت به او مرتد می‌شوند ولی دیگران پابرجا می‌مانند البته در عصر غیبت اذیت می‌شوند؛ لذا انتظار فرج که افضل اعمال امت پیامبر است یعنی خود انتظار مثل نماز و روزه یک عمل صالح است، ارتباط با امام زمان (عج) علاوه بر اینکه حیات معنوی و اخلاقی به ما عنایت می‌کند خودش یک عمل صالح است.

مسئول اداره فرهنگی، اجتماعی و سیاسی حوزه علمیه خراسان شمالی در خاتمه اظهار کرد: با استناد به روایات، دعا برای فرج حضرت از بهترین دعاها در لحظه‌های غروب جمعه و لحظات دل‌تنگی برای همه منتظران و چشم‌به‌راه‌ها است؛ چراکه با آمدن ایشان تمامی حوائج برآورده به خیر می‌شود و برآورده شدن حوائج درگرو دعا برای فرج امام زمان است.

وی تصریح کرد: در واقع خداوند متعال به‌واسطه دعا برای فرج، دعاهای دیگر ما را نیز برآورده می‌کند و به همین دلیل هم حضرت مهدی (عج) فرمودند یک‌لحظه شما را فراموش نمی‌کنم و در نماز شب‌ها، دعاها و زیارات همواره امتمان را به خاطر دارم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha