شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
هفته وحدت

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) علامرودشت به تشکیل هیئت اندیشه ورز پیرامون موضوع آسیب شناسی هفته وحدت در سطح استان اشاره و کرد و گفت: باید از مراسم های سنتی و همیشگی هفته وحدت عبور کنیم و به مسائل کارشناسی شده بپردازیم.

حجت الاسلام حسن رضایی  گفت و گو با خبرگزاری«حوزه» در شیراز، با اشاره به آیه ای از قرآن کریم پیرامون وحدت اظهار داشت: خداوند در قرآن کریم می فرماید در میان خود تفرقه ایجاد نکنید بعد از اینکه دلایل و بینات در جهت وحدت برای شما ذکر شده کسانی که چنین کارهایی انجام دهند گرفتار عذاب دردناکی خواهند شد.

وی با بیان اینکه مسلمانان باید از چند دستگی بپرهیزند، افزود: ایجاد وحدت در میان مسلمانان امری ضروری است، از این رو باید در تبیین این امر نقش مهمی را ایفا کنیم تا دشمنان را از اهداف شوم خود مایوس کنیم.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) علامرودشت تصریح کرد: همانطور که مقام معظم رهبری پیرامون وحدت فرموده اند، اگر مسلمانان با یکدیگر متحد شوند، قطعا ضربه دشمن بی اثر و از ضربه پذیری دنیای اسلام کاسته خواهد شد.

وی به تشکیل هیئت اندیشه ورز پیرامون موضوع آسیب شناسی هفته وحدت در سطح استان اشاره و خاطرنشان کرد: باید از مراسم های سنتی و همیشگی هفته وحدت عبور کنیم و به مسائل کارشناسی شده بپردازیم.

حجت الاسلام رضایی با بیان اینکه باید تحکیم وحدت آسیب‌شناسی شود، ادامه داد: باید از هر شهرستان در سطح استان هیئتی تشکیل شود تا برای هر شهر برنامه ای یکساله در جهت این امر تدوین شود.

وی به وظایف طلاب و روحانیون در تبیین و تبلیغ وحدت اشاره و ابراز کرد: روحانیون باید با استفاده از مشترکات مذهبی در مقابل افرادی که در صدد ایجاد تفرقه هستند ایستادگی کنند و به ترویج این امر مهم بپردازند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha