پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
مدارس امین

حوزه/ مبلّغ مدرسه امین استعدادهای درخشان از تشکیل هیئت اندیشه ورز در برخی از مدارس امین خبر داد و گفت: دانش آموزان در بخش فعالیت های علمی از جمله جشنواره خوارزمی، ایده های خود را بر اساس روایات و آیات قرآن مطرح می کنند و اگر دانش آموزی ایده ای مناسب داشته باشد با نهادهای ذی ربط مرتبط شده و جذب می شوند.

حجت الاسلام امیری در گفت و گو با خبرنگار حوزه در شیراز، به مهمترین فعالیت ها در مدارس امین اشاره کرد و اظهار داشت: مهمترین کار در مدارس امین رشد اخلاقی و کسب کمالات روحی بر اساس طرح تربیتی مدارس امین است.

 وی با بیان اینکه رشد اخلاقی و کسب کمالات در مدارس امین  شامل ۱۰ شاخصه می باشد، افزود: کرامت نفس و شناخت جایگاه انسانی، عشق و محبت به خدا، قرآن و اهل بیت(ع)، ایمان به غیب، نماز، گناه گریزی، حیا، صداقت، امربه معروف و نهی از منکر، ارزش علم و اهمیت عالم و ولایت فقیه، مرجعیت و تقلید ۱۰ شاخصه مهم این عرصه است.

مبلغ مدرسه امین استعدادهای درخشان، فعالیت های تبلیغی در مدرسه امین را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: برگزاری کلاس های رفع شبهات دینی و اعتقادی، برگزاری اردوهای مذهبی، برگزاری مسابقات قرآنی و فعالیت در حوزه مداحی اصیل از جمله فعالیت ها در مدرسه امین به شمار می رود.

وی از تشکیل هیئت اندیشه ورز در مدرسه امین یاد و عنوان کرد: دانش آموزان در بخش فعالیت های علمی از جمله جشنواره خوارزمی، ایده های خود را بر اساس روایات و آیات قرآن مطرح می کنند و اگر دانش آموزی ایده ای مناسب داشته باشد با نهادهای ذی ربط مرتبط شده و جذب می شوند.

حجت الاسلام امیری به دیگر فعالیت های فرهنگی و مذهبی در مدرسه امین اشاره و ابراز کرد: برگزاری سمینار نماز و حجاب با روش های علمی و زبان نو از جمله فعالیت های مطلوب در این مجموعه بوده که مورد استقبال دانش آموزان قرار گرفته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha