پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
سخنرانی آیت الله موسوی جزایری در آیین عمامه گذاری طلاب مدرسه علمیه امام خامنه ای اهواز

حوزه/ امام جمعه اهواز، با بیان اینکه مقام معظم رهبری نسبت به مشکلات خوزستان دغدغه‌مند هستند، گفت: برای تقویت خوزستان در زمینه‌های فرهنگی، مذهبی و ... پیشنهاد‌هایی را خدمت مقام معظم رهبری ارائه دادیم که همه آن‌ها را قبول کرده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، شامگاه یک شنبه در آیین عمامه گذاری طلاب مدرسه علمیه امام خامنه‌ای اهواز، با بیان اینکه موفقیت یک مدرسه علمیه در گرو تحصیل جدی طلاب و اهتمام اساتید به تقویت علمی دانش‌پژوهان آن مدرسه است، اظهارداشت: محتوای یک مدرسه را طلاب و اساتید خوب ایجاد می‌کنند.

طلاب در تحصیل علم جدی باشند

وی با بیان اینکه طلاب باید در تحصیل علم جدی باشند، گفت: یکی از طلاب به جهت ملبس شدن خدمت امام خمینی(ره) رفت، زمانی که امام راحل عمامه را بر سر طلبه نهاد، طلبه از امام(ره) خواست که او را نصیحت کند، ایشان نیز فرمودند «فرزندم درس بخوان»، سپس دوباره بیان کردند؛ «خوب درس بخوان»، پس از آنکه طلبه از محضر رهبر فقید خداحافظی کرد، امام مجدد او را صدا زد و گفت؛ «برای خدا درس بخوان».

امام جمعه اهواز، با تأکید بر اینکه درس خواندن برای رضای خدا اهمیت زیادی دارد، بیان داشت: برخی برای شهرت، پول و کسب مقام درس می‌خوانند! اما یقیناً این اهداف برای صنف روحانیت اشتباه است.

آیت‌الله موسوی جزایری، با بیان اینکه علمای دین، نواب امام عصر(عج) هستند، به مراسم عمامه گذاری طلاب اشاره کرد و گفت: امشب، شب مقدسی است؛ چراکه تعدادی از طلاب به لباس سربازی امام زمان(عج) ملبس می‌شوند و راه انبیاء و اولیای الهی را در پیش می‌گیرند.

لزوم یادگیری زبان عربی از سوی طلاب

نماینده ولی فقیه در خوزستان، با تأکید بر یادگیری زبان اصیل عربی از سوی طلاب خوزستانی، اظهارداشت: زبان علما، عربی است و طلابی که در زبان عربی قوی نیستند، باید تلاش کنند این زبان را یاد گیرند؛ چراکه عربی، زبان قرآن، نهج‌البلاغه و زبان آینده جهان است.

امام جمعه اهواز، با بیان اینکه مقام معظم رهبری نسبت به مشکلات خوزستان، دغدغه‌مند هستند، گفت: جهت پیشرفت خوزستان در زمینه‌های مذهبی، دینی، فرهنگی و ... پیشنهاد‌هایی را خدمت مقام معظم رهبری ارائه دادیم که همه آن‌ها را قبول کردند و این نشان دهنده عنایت خاص مقام معظم رهبری نسبت به مردم اهواز و کل خوزستان است.

آیت الله موسوی جزایری، در پایان گفت: بنده از نزدیک توجه خاص مقام معظم رهبری نسبت به مردم خوزستان را لمس می‌کنم.

 

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha