پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
​مردم استرالیا تخمین درستی از آمار مسلمانان در کشورشان ندارند

حوزه/ یک نظرسنجی ملی که توسط «فیر فاکس آپی سوس» در استرالیا انجام گرفته نشان داد که مردم این کشور تخمین درستی از تعداد مسلمانان نداشته و متصور هستند که رقم ساکنان مسلمان ۶ برابر رقم واقعی است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از SBS، در یک نظرسنجی اخیر در استرالیا نشان داد درحالی که استرالیایی ها تصور می کنند تعداد مسلمانان بسیار بیشتر از رقم واقعی می باشد، نیمی از استرالیایی ها می خواهند تعداد مهاجرانی که از کشورهای مسلمان به استرالیا مهاجرت می کنند کاهش یابد.

براساس نظرسنجی ملی «فیر فاکس آپی سوس» مردم استرالیا تعداد مسلمانان این کشور را 6 برابر رقم واقعی متصور هستند. و یافته های اخیر اعلام کرده که مردم استرالیا اغلب جمعیت مسلمانان را بسیار بیشتر از تعداد واقعی می دانند.

فایرفاکس آی پی سوس همچنین اعلام کرد که آن ها تصور می کنند تعداد مسلمانان 17 درصد است درحالی که رقم واقعی 3 درصد می باشد.

در این میان تقریبا نیمی از استرالیایی هایی که در یک نظرسنجی ملی شرکت کرده اند بر این باورند که تعداد مهاجران از کشورهای مسلمان به استرالیا باید کاهش پیدا کند.

نتایج یک نظرسنجی ملی در استرالیا حاکی از آن است که استرالیایی ها در خصوص ایده اعمال تغییرات در سقف پذیرش مهاجران به کشور  دچار دوگانگی شده اند.

 نتایج تازه ترین نظرسنجی  حاکی از آن است که ۴۵ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی معتقدند تعداد مهاجرانی که به استرالیا وارد می شوند باید کاهش پیدا کند. این در حالی است که 23 درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی عنوان کرده اند از تعداد کنونی مهاجرانی که وارد کشور می شوند، راضی هستند.

در این میان 46% نظرداده اند که از کاهش مهاجران حمایت کرده و 35% از میزان کنونی راضی هستند و 14% گفته اند که خواهان افزایش مهاجران به کشورشان هستند.

 تعداد ۱۲۰۰ نفر در این نظرسنجی شرکت کرده اند. این نظرسنجی در حالی انجام می شود که اسکات موریسون نخست وزیر استرالیا به تازگی گفته است دولتش اعمال تغییرات احتمالی در سیستم مهاجرت استرالیا را بررسی خواهد کرد. موریسون در ماه سپتامبر امسال از کاهش سقف پذیرش مهاجر خبر داده حتی مهاجران جدید را تشویق کرد تا در نقاطی غیر از شهرهای بزرگ استرالیا اسکان پیدا کنند.

 

گفته می شود براساس آمار سال 2016، جمعیت مسلمانان در استرالیا 604 هزار و 200 نفر اعلام شده که 2.6 % جمعیت می باشند. در این میان 30.1 % مردم استرالیا هیچ دینی نداشته و 22% آنان کاتولیک و 13.3 % آنان مسیحی انگلیکان هستند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha