پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
هفته وحدت

حوزه/ امام جمعه درمیان گفت: دشمنان سعی در ایجاد تفرقه میان مسلمین دارد و می خواهد از این ناحیه به کشور ما و جوامع اسلامی ضربه بزند که تنها وحدت و هوشیاری ما می تواند جلوی این نقشه های شوم دشمن در داخل و خارج کشور را بگیرد.

حجت الاسلام مصیب خزاعی امام جمعه درمیان در حاشیه جشن وحدت در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند، اظهار کرد: دشمنان بدنبال ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی هستند و می خواهند از این فرصت که در دو روز میلاد پیامبر در بین مسلمانان وجود دارد را عاملی برای تفرقه میان آنان بیندازند ولی از 12 تا 17 را هفته وحدت نامیدند که نشان دهند مسلمانان با یکدیگر وحدت دارند.

وی افزود: این وحدت یک استراتژی است که در دوران صدر اسلام نیز پیامبر بین سایر طوایف روحیه همدلی و یکپارگی را میان آنان ایجاد کند.

امام جمعه درمیان با اشاره به اینکه انقلاب ما از زمان تاسیس اهمیت ویژه ای به وحدت میان مسلمین داده است که باعث شده امروز با تکیه بر بصیرت،موازین قرآن و سخنان ولی فقیه نقشه های دشمن را نقش برآب کنیم.

حجت الاسلام خزاعی با بیان نقش وحدت در جوامع بین المللی گفت: امروز وحدت عملی که بین مسلمین جهان است به عینه دیده می شود و باعث شده کشور ها برای نابودی تکفیری ها و داعش که در مناطق به نام اسلام و به کام دشمنان ،برادران مسلمان ما را می کشند، اتحاد پیدا کنند و با ان اتحاد در صدد از بین بردن این غده های سرطانی در منطقه هستند.

وی مهم ترین ثمره جمهوری اسلامی را اشاعه وحدت بین جوامع بین المللی دانست و عنوان کرد: انقلاب اسلامی توانسته الگویی در جوامع اسلامی باشد و وحدت را به معنای واقعی در جمهوری اسلامی با وجود اقوام مختلف
نشان دهد.

امام جمعه درمیان با بیان اهمیت برگزاری این همایش ها گفت: این همایش ها تاثیر روز افزونی در ایجاد وحدت بین مسلمین دارد.

حجت الاسلام خزاعی ادامه داد: با توجه به ایجاد شبهات و تفرقه اندازی در فضای رسانه از طرف دشمنان، ما نیز با تهیه محتوا باید با آنان مقابله کنیم.

وی گفت: برگزاری جشن ها و همایش ها بسیار تاثیر گذار است چراکه زمینه ای می شود به بیان و اشتراک دیدگاه ها میان علمای اهل تسنن و تشیع و تاکیدی می شود بر نقاط اشتراکی که میان مسلمانان وجود دارد.

امام جمعه درمیان عنوان کرد: در این ایام مقام معظم رهبری بر وحدت میان مسلمین تاکید دارند و ایجاد تفرقه میان امت ها را حرف دشمن دانستند لذا باید هوشیار باشیم تا وحدت و اتحاد میان مسلمین گسترده تر شود.

حجت الاسلام خزاعی مطرح کرد: دشمنان سعی در ایجاد تفرقه میان مسلمین دارد و می خواهد از این ناحیه به کشور ما و جوامع اسلامی ضربه بزند که تنها وحدت و هوشیاری ما می تواند جلوی این نقشه های شوم دشمن در داخل و خارج کشور را بگیرد .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha