جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
نشست سياسي؛ بررسي FATF

حوزه/ کارشناس سیاسی گفت: در حال حاضر باید با تکیه بر نیروهای خودی، معاهدات بومی را طراحی کنیم تا نیازی به پیروی از معاهدات غربی که بر اساس منافع آنها تهیه شده است، نداشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري «حوزه» در مازندران، آقای جعفری در نشست بصیرت افزائی مدرسه علمیه الزهرا(سلام الله علیها) ساری ضمن تبیین کنوانسیون fatf اعلام کرد: این سازمان با سه هدف مقابله با پولشویی، تروریسم و مبارزه با تسهیلات کشتار جمعی تشکیل شده و دارای 35 عضو است.

وی افزود: مکانیزیم این معاهده، 40 توصیه به کشور ها داشته و آنها را  چند لیست قرار می دهد که لیست سفید همان 35 کشور عضو بوده که این معاهده را اجرا می کنند و کشورهای همکار و غیر همکار در لیست خاکستری قرار دارند و این گروه دو قسم شده که به توصیه fatf عمل نمی کنند که کم خطر و پر خطر نام گرفته اند و ایران و کره شمالی در لیست پر خطر این معاهده قرار دارند .

کارشناس سیاسی ادامه داد: وجه اشتراک این دو کشور که در لیست سیاه قرار گرفته اند، این است که در مقابل سیاست های آمریکا قرار دارند.

وی، خود تحریمی و نداشتن راز در مسائل مالی کشور را از مهمترین اشکالات وارد شده برای این معاهد دانست و تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی باید با تکیه برنیروهای خودی معاهدات بومی را طراحی کند و کشور نیازی به پیروی از معاهدات غربی که بر اساس منافع آنها تهیه شده است، ندارد.

جعفری خاطر نشان کرد: در حال حاضر شما طلاب به عنوان سربازان ولایت باید در جامعه بصیرت ایجاد کرده و با توجه به انتخابات پیش رو به مردم آگاهی دهید تا به جریان اصیل انقلابی رای دهند که بتوانند مشکلات را حل کنند.

انتهاي پيام۳۱۳/۴۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha