پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
امام جمعه سپیدان

حوزه/ امام جمعه سپیدان مسامحه با عوامل مخرب وحدت را خیانت به نظام مقدس اسلامی دانست و گفت: روحانیون باید عوامل مخرب وحدت را به شناسایی کنند و به جامعه بشناسانند و با آنان نیز به مقابله بپردازند.

حجت الاسلام سید عبدالرحمن موسوی انوار در گفت و گو با خبرگزاری «حوزه» در شیراز، با اشاره به جایگاه وحدت در حفظ پیشرفت جامعه مسلمانان، اظهار داشت: خداوند در قرآن کریم یکی از دلایل موفقیت حیات اسلامی را وحدت بین امت اسلامی بیان می کند.

وی، وحدت را یکی از مهمترین شاخصه های موفقیت جوامع اسلامی در پیشبرد اهداف دانست و افزود: وحدت از از پتانسیل بسیار بالایی برخوردار است که برای استفاده از آن باید از تمام این ظرفیت‌های امت اسلامی به نحو مطلوبی استفاده کرد.

امام جمعه سپیدان، هفته وحدت را هفته ای امیدبخش برای امت اسلامی برشمرد و تصریح کرد: باید از ظرفیت های توده‌های مردمی در این زمینه استفاده کرد تا دشمنان در رسیدن به اهداف شوم خود بازبمانند.

وی به نقش روحانیون در تبیین وحدت اشاره و خاطرنشان کرد: روحانیون به عنوان هادیان امت اسلامی شناخته می شوند به همین دلیل نقش بسیار پررنگی در تبیین این امر مهم دارند.

حجت الاسلام موسوی انور بیان کرد: روحانیون باید جایگاه وحدت را از نظر دین و تاثیرات اجتماعی در بین گروه‌های مختلف مردمی تبیین و ترویج کنند.

وی با بیان اینکه مسامحه با عوامل مخرب وحدت خیانت به نظام مقدس اسلامی است، تاکید کرد: روحانیون بباید عوامل مخرب وحدت را به شناسایی کنند و به جامعه بشناسانند و با آنان نیز به مقابله بپردازند.

امام جمعه سپیدان ادامه داد: دشمنان به دنبال ایجاد تفرقه در بین مسلمانان هستند از این رو عده ای در کشور هفته وحدت را هفته برائت نامیدند که نشئت گرفتن از اعمال دشمنان است بنابراین روحانیون باید این عوامل را به جامعه بشناسانند و در مقابل آنان مقابله عملی و علمی کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha