جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ارتش

حوزه/ امیر سرتیپ دادستانی با بیان اینکه قدرت ایمان و اعتقاد شاخصه ارتش جمهوری اسلامی در کنار آمادگی نظامی است، گفت: برگزاری ۵ هزار و ۶۰۰ کلاس قرآنی بصورت هفتگی و تربیت ۹ هزار و ۵۰۰ حافظ قرآن در بدنه خانواده ارتش از جمله اقدامات عقیدتی و سیاسی است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، امیر سرتیپ دوم عباس دادستانی، پیش از ظهر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهار کرد: پس از انقلاب اسلامی تا امروز انس گرفتن با قرآن در ارتش جمهوری اسلامی ایران، باعث ارتقا ایمان کارکنان و موجب تقویت روحیه پایوران نیروهای مسلح و افزایش اعتماد به نفس آنها و همچنین از بین رفتن ترس آنها از دشمنان شده است.

وی تاکید کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران با تقدیم ۴۸ هزار شهید در طول هشت سال دفاع مقدس، دین خود را به انقلاب ادا کرده است، همچین یگان توپخانه ۴۴ ارتش اصفهان در دوران دفاع مقدس دارای ۲۵۰شهید والا مقام و۸۱ آزاده است.

دادستانی با بیان اینکه  ارتشی مقتدر است که در کنار تجهیزات نوین، مجهز به قدرت ایمان، بصیرت و احساس مسولیت باشد، تصریح کرد: معنویت درارتقا آمادگی نیروی ارتش بسیار حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: ارتش جمهوری اسلامی براساس فرمایش امام راحل در یک دست قرآن و در دست دیگر سلاح را برداشته است، لذا در کنار ارتقای مهارت های نظامی، بحث تقویت بنیه دینی پایوران، نیروهای وظیفه و خانواده های ارتشان همواره مد نظر بوده است.

فرمانده گروه ۴۴ توپخانه ارتش در اصفهان یادآور شد: در حوزه کارهای فرهنگی ارتقای بینش دینی کارکنان ارتش و عقیدتی- سیاسی پرسنل همواره جز اصول و سیاست های ارتش بوده است لذا طبق تلاشهای انجام شده، سه شنبه هر هفته ۵۶۰۰ کلاس قرآن در کشور به صورت همزمان در همه یگان های ارتش کور برگزار می شود.

وی ابراز کرد: تشکیل کلاس های مهارت آموزی و آگاه سازی در مقابل تهاجمات فضای مجازی دشمن و برگزاری2۰ کلاس دینی و ارتقا مهارت قرآنی و دینی  در سطوح مختلف برای کارکنان به صورت هفتگی از جمله برنامه عقیدتی و سیاسی است.

دادستانی عنوان کرد: در حوزه احادیث با هدف ترویج سبک زندگی اهل بیت(ع) بین کارکنان و خانواده های آنها کلاس ها و مسابقات مختلف در طول برگزار می شود

وی با بیان اینکه با توجه به ظرفیت دینی بیان شده در نیروی زمینی ارتش، امسال سی و هشتمین دوره مسابقات منطقه ای قرآن نیروی زمینی ارتش به میزبانی خمینی شهر معروف به حسینیه ایران برگزار می شود.

فرمانده گروه ۴۴ توپخانه ارتش در اصفهان افزود:در این دوره از مسابقات300نفراز پرسنل و وظیفه نیروی زمینی ارتش استان های اصفهان، کرمان، فارس و سیستان و بلوچستان در رشته ها حفظ کل، حفظ ۲۵ جز ، جز۱۰ ، 3جزء و ۵ جزء  و همچنین اذان، قرائت و ترتیل قرآن به رقابت خواهند پرداخت.

وی خاطرنشان کرد: منتخبین این دوره از مسابقات به مسابقات کشوری ارتش و سپس برگزیده های مرحله کشوری به مسابقات قرآنی نیروهای مسلح  کشورهای اسلامی که سال گذشته به میزبانی عمان برگزار شد، راه پیدا خواهند کرد.

دادستانی در پایان ابراز کرد: تربیت 9هزارو 500 حافظ قرآن در سطح ارتش جمهوری اسلامی ایران که عمدتا از خانواده ارتشیان هستند از جمله دستاوردهای عقیدتی و سیاسی ارتش است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha