جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ مراسم بزرگداشت آیت الله بهاءالدینی (ره) در مسجد اعظم

حوزه/ مراسم سالگرد آیت الله سید رضا بهاء الدینی با حضور علما و روحانیون در مسجد اعظم قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»مراسم سالگرد حضرت آیت الله سید رضا بهاء الدینی سه شنبه شب بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد اعظم قم برگزار شد.

براساس این گزارش: در این مراسم آیت الله امینی، آیت الله حسینی بوشهری، آیت الله صدیقی، روحانیون، طلاب، مسئولین و مردم ولایت مدار قم حضور داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی سخنران این مراسم بود که به ویژگی های شخصیتی آیت  الله بهاء الدینی پرداخت و با بیان اینکه سر سوزنی غبار دنیا بر او نبود و آزاد از همه تعلقات عالم بود و چیزی نتوانست دلش را بلرزاند گفت: ایشان آوازه ای برای خود درست نکرد و اهل تبلیغات نبود و با طلاب رفتار خوبی داشت و بسیار متواضع بود.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه علمای ما هدایتگرند ابراز کرد: از جمله کسی که وجودش هدایت، نور و الگو بود و نفسش تاثیر داشت و قدرت تصرف داشت و از ولایت تکوینی برخوردار بود آیت الله بهاء الدینی بود.

آیت الله سیدرضا بهاءالدّینی (۱۳۷۶ـ۱۲۸۷)، فقیه و معلم اخلاق و عرفان عملی و از شاگردان شیخ عبدالکریم حائری یزدی، سید محمد حجت، سید محمد تقی خوانساری و آیت الله بروجردی بود.

بیشترین شهرت آیت اللّه بهاءالدینی، بحث‌ها و درس‌های اخلاق عمومی یا خصوصی وی بود که تا روزهای آخر حیاتش ادامه داشت.

او هیچ‌گاه در درس رسمی اخلاق شرکت نکرده بود و بیشتر، از رفتار و منش استادان خود، به ویژه شیخ ابوالقاسم کبیر قمی، بهره‌های اخلاقی برده بود.[۴] او همواره در تهذیب اخلاق و ارائه دستورالعمل معنوی به شاگردان خود می‌کوشید.

آیت الله سید رضا بهاءالدینی در بیست و هشتم تیرماه سال ۱۳۷۶ هجری شمسی در شهر قم درگذشت و در حرم حضرت فاطمه(س) و در کنار قبر استادش عبدالکریم حائری یزدی به خاک سپرده شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha