جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کاظم صدیقی

حوزه/ امام جمعه موقت تهران گفت: ایجاد تفرقه و اختلاف‌افکنی میان علما و بزرگان حوزه و حوزویان سبب سوءاستفاده دشمنان می‌شود و باید از شکاف و اختلاف در حوزه جلوگیری شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی سه شنبه شب در مراسم سالگرد آیت الله سید رضا  بهاءالدینی که بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد اعظم قم برگزار شد، اظهار داشت: این مراسم  در یادبود شخصیتی بزرگ، عالمی عارف و فقیه، اسوه اخلاق و مظهر زهد است.

وی با اشاره به جلوه های  قدرت و رحمت خداوند گفت: خداوند عالم هیچ موجودی را به حال خودش رها نکرده است و ملائکه هر موجودی را از مبدا تا مقصد همراهی می کنند.

امام جمعه موقت تهران افزود: در میان موجودات، بشر گرفتاری هایی دارد و گرفتار نفس عماره و طغیان خواست های نفسانی قرار دارد لذا این جهت هرکسی گرفتار نفسش شد سقوط کرد و حتی قرآن در این خصوص به علما هم هشدار می دهد.

وی خاطر نشان کرد: کسانی که تحت تأثیر هوس، قدرت، شهرت و شهوت و در کل جاذبه های دنیایی قرار ،فکر فردا را نمی کنند و گویا خودشان را همیشه دنیایی می دانند و ابدیت را از یاد برده اند.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با بیان اینکه فطرت انسان ها در ابتدا فطرت توحیدی است گفت: خدا ما را به گونه ای آفریده که علاقه به دین و رسیدن به درجات بالا در ما وجود دارد و خداوند چراغ عقل را به عنوان حجت الله در درون ما روشن کرده است.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود افزود: مراجع و علما از ابتدا در میدان بودند و این همه خون های شهدا برای تحکیم حکومت اسلامی بوده است، حال عده ای می خواهند حوزه ها را به دو دسته تقسیم کنند و مسئله آخوند حکومتی را مطرح می کنند، آیا کسی که از حکومتی که با انقلاب و خون مردم و جوانان شکل گرفته حمایت کند با کسی که اهتمامی به امور مسلمین ندارد و عبایش را سرش می کشد و نمازش را می خواند با هم یکسان اند.

مشاور عالی رئیس قوه قضائیه مطرح کرد: آنکه هدایت ها را استخرا ج و اکتشاف می کند بعثت انبیا است وخداوند انبیا را برای تعلیم و تربیت بشر فرستاد لذا انبیا معلم اند و کتب آسمانی مواد درسی است.

وی با اشاره به اینکه علمای ما هدایتگراند ابراز کرد: از جمله کسی که وجودش هدایت، نور و الگو بود و نفسش تاثیر داشت و قدرت تصرف داشت و از ولایت تکوینی برخوردار بود آیت الله بهاء الدینی بود.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با بیان اینکه عالم فتنه گر انسان را از خدا دور می کند افزود: رسول خدا  در حدیثی بیان می دارد که پیش کسانی بنشینید که شما را به تردید وادار نمی کند؛ برخی در عمل و قول مردم را نسبت به شهدا و ولایت گرفتار تردید می کنند و لذا عالمی که مردم را به تردید می اندازند مؤمن نیستند.

وی گفت: کسی که زبان گویا دارد و عالم است اما دلش با خدا نیست و با بیگانگان است و ظاهر سازی می کند خطرناک است و پیغمبر از این گروه می ترسید؛ جاهل متمسک و روشنفکرانی که فتوا، اسلام و تعبد به احکام اسلامی را قبول ندارند، قبله این ها کاخ سفید و غربی ها هستند؛ افرادی که دم از اسلام می زنند، ولی اسلام را قبول ندارند و انواع خیانت ها را می بینند و این شبکه های مجازی که قتلگاه جوانان شده را خبر دارند، ولی سر بلند نمی کنند و اهمیتی نمی دهند.

رئیس هیات امنای بنیاد بین المللی غدیر ادامه داد: حوزه های ما امروز از قداستی برخوردار اند و امروز مدافعین حرم مایه سربلندی هستند؛ حوزویان خود به میدان می روند و سپس به مردم را همراه می کنند که این روش رسول خدا بوده است و حوزه ها در ابعاد مختلف از آبرو و حیثیتشان برای اسلام مایه می گذارند.

وی با بیان اینکه آیت الله بهاءالدینی  سر سوزنی غبار دنیا بر او نبود و آزاد از همه تعلقات عالم بود و چیزی نتوانست دلش را بلرزاند گفت: ایشان آوازه ای برای خود درست نکرد و اهل تبلیغات نبود و با طلاب رفتار خوبی داشت و بسیار متواضع بود.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی افزود: آنکه برای جامعه ما خطر است کسانی هستند که جامعه را دو قطبی کرده و حزب درست کرده و می خواهند حوزه ها را به جان هم بیندازند و اوضاع را به هم بزنند که طبق حدیث رسول خدا نباید با این افراد ارتباط داشت، لذا ایجاد تفرقه و اختلاف‌افکنی میان علما و بزرگان حوزه و حوزویان سبب سوءاستفاده دشمنان می‌شود و باید از شکاف و اختلاف در حوزه جلوگیری شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha