پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
جلسه طلاب و فضلای البرزی مقیم قم

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین میرباقری دو قطبی سازی و رقیب هراسی را از دسیسه های غرب گرایان دانست و اظهار داشت: باید با فعال کردن مساجد و نهادهای مذهبی و تبدیل ادبیات مطالبات حق خواهانه جامعه با ادبیات مسجد طرفدار مردم باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین میرباقری شب گذشته در جلسه طلاب و فضلای البرزی مقیم قم که در دفتر آیت الله العظمی نوری همدانی برگزار شد، به چهل سالگی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: ما باید به شدت مراقب باشیم که منفعل از جریان جنگ روانی دشمن نشویم؛ این جنگ روانی به حدی سنگین است که بسیاری را به انسان های نادم و یا بی تفاوت نسبت به انقلاب تبدیل می کند.

وی با بیان این که امپراتوری رسانه دشمن به دنبال تحمیل خواسته های خود و ارائه چهره ای متفاوت از صحنه در اذهان عمومی است، تصریح کرد: دستاوردهای انقلاب اسلامی در مقابل هزینه هایی که شده، بسیار زیاد است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این که برخی از تحلیل هایی که در رابطه با انقلاب می شود، در حد و اندازه انقلاب اسلامی نیست، اظهار داشت: واقعیت انقلاب اسلامی بسیار فراتر از آن چیزی است که بیان می شود؛ امام خمینی(ره) در آغازین فعالیت های انقلابی خویش در سال 1342 و روزهای پایانی حیات مبارکشان بر ایجاد حکومت اسلامی به منظور آماده سازی مقدمات ظهور صاحب الزمان(عج) تأکید داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری ضمن تأکید بر مطالعه صحیفه نور امام خمینی(ره)، خاطرنشان کرد: مطالعه اندیشه های امام خمینی(ره)، ضمن آشنایی با مشی سیاسی حضرت امام(ره)، از انسان، سیاست مدار پخته ای خواهد ساخت.

نماینده مردم استان البرز در مجلس خبرگان رهبری به فرازهایی از صحیفه نور امام خمینی(ره) اشاره و خاطرنشان کرد:  انقلاب اسلامی همواره به دنبال ایجاد تحول همه جانبه ای است که عالم را با همه وسعتی که دارد، مهیای اصل ظهور کند.

وی مراحل رشد و اعتلای انقلاب اسلامی را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: امام خمینی(ره) با عبور دادن انقلاب از مرزها ابهت امریکا را شکسته و نهضت های جهانی علیه سرمایه داری را همسو با اسلام کردند.

این استاد حوزه و دانشگاه فروپاشی اندیشه مارکسیست را از دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و ابراز داشت: غرب با پنهان سازی تأثیرات انقلاب اسلامی بر فروپاشی مارکسیست، با تبلیغات گسترده آن را حاصل جنگ سرد نظام لیبرال دموکراسی با کمونیست معرفی می کند.

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری باز شدن راه سوم در فضای سنگین و فروپاشی یکی از دو اردوگاه فرهنگی حاکم بر جهان را از تأثیرات انقلاب اسلامی دانست و اظهار داشت: فروپاشی مارکسیسم دستاورد بسیار بزرگی برای اثربخشی انقلاب اسلامی به شمار می رود.

سخنران این نشست با تأکید بر این که انقلاب اسلامی در عبور از مرزها و ایجاد جنبش های بزرگ اسلامی بسیار موفق بوده است، گفت: انقلاب اسلامی در مبارزه با جریان لیبرال دموکرات بسیار موفق بوده است.

وی با بیان این که حاصل برخورد تمدنی غرب با اسلام به سرکردگی ایران، به افول لیبرال دموکراسی منجر شده، تصریح کرد: انقلاب اسلامی در رسیدن به اهدا بزرگ کاملا موفق بوده، انقلاب به رقیب بزرکی برای لیبرال دموکراسی تبدیل شده است.

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری نهادینه سازی اندیشه وحدت اسلامی در جهان اسلام را از دیگر موفقیت های انقلاب اسلامی برشمرد و تصریح کرد: غرب به دنبال ارائه و تقویت قرائت های افراطی و کور یا سازشکارانه در جهان اسلام است تا بدین وسیله مقابل اندیشه اصیل اسلامی انحرافاتی را ایجاد نماید.

وی با تأکید بر این که در سالیانی نه چندان دور ترکیه مدلی برای حکومت داری در میان جریان های غرب گرای داخلی بود، خاطرنشان کرد: گفتمان انقلاب اسلامی، جایگاه جریان های افراطی و غرب گرا را در جهان اسلام را متزلزل نموده، دایره تاثیرگذاری و جولان آن را کاهش داده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری به سخنان رهبر فرزانه انقلاب در رابطه با افول امریکا اشاره نمود و یادآور شد: انقلاب اسلامی موفق شده تا تک صدایی لیبرال ها و کمونیست ها علیه دین را بشکند.

وی با بیان این که غرب برای سیطره بر جهان، دو جنگ جهانی را راه اندازی نموده، ده ها ملیون انسان را به کام مرگ کشانده است، اظهار داشت: انقلاب اسلامی با هزینه ای به مراتب کمتر، موازنه ای که غرب با راه اندازی دو جنگ جهانی ایجاد نموده را به چالش کشانده است.

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری با تأکید بر این که ما در تحلیل چهل سالگی انقلاب، نباید خود را در دام تبلیغات و جنگ روانی دشمنان گرفتار نماییم، تصریح کرد: این که می گویند حوزه برای پاکیزه ماندن و فرار از بدنامی نباید وارد سیاست شود، جملات کاملا اشتباهی است.

وی با بیان این که دستاوردهای انقلاب اسلامی را باید به مردم ارائه و تبیین نماییم، تصریح کرد: گسترش جریان مکتب اهل بیت(علیهم السلام) در عرصه های بین المللی را می توان مهمترین ثمره انقلاب اسلامی برشمرد.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که با سخت تر شدن عرصه بر دشمنان تهدیدهای او شدیدتر می شود، خاطرنشان کرد: نباید در مقابل جنگ روانی دشمن که به دنبال مایوس سازی جامعه است، به صورت منفعل عمل نماییم؛ تزریق تردید و افسردگی، جامعه را سالیان زیادی با رکورد روبرو خواهد ساخت.

وی ضمن تأکید بر این که جریان مرتجعین و غرب گرایان شدیدا به دنبال متهم کردن جریان های انقلاب به ایجاد بحران های اجتماعی هستند، افزود: انقلاب اسلامی 30 سال است که در دستان جریان های مرتجع و غرب گرا قرار دارد که بحران های فراوانی از جمله بحران های اقتصادی را در راستای رسیدن به مسیر توسعه با تعاریف خویش ایجاد نموده اند.

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری با بیان این که غرب گرایان به دنبال پیاده سازی تئوری مدل های غیر اسلامی در جامعه هستند، تصریح کرد: نظریه خلع سلاح عمومی با تمسک به ارائه نظریه توسعه های اقتصاد غربی از نظریه های مهم غربگرایان در ایران است.

عضو مجلس خبرگان رهبری علم مدرن را یکی از پایه های مهم بحران های انقلاب اسلامی دانست و یادآور شد: نظریه پردازی تکنوکرات ها، که از تفکرات غربی نسخه بردازی می کنند، شکست طرح های خام و ساده لوحانه خود را به نظام اسلامی و ولی فقیه پیوند می زنند.

وی با اشاره به این که نقد بر بحران های اقتصادی را باید به سمت کارشناسی های مدیریتی کشور که عموما زائده تفکرات غربی است، سوق دهیم، یادآور شد: در آسیب شناسی ها ضمن توجه به ضعف های مدیریتی جامعه اسلامی، نباید از آفت غربگرایی که بر جامعه سایه افکنده غافل شویم.

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری با بیان این که غرب با بحران های اجتماعی بسیار زیادی روبرو شده است، تصریح کرد: تحقیر ملت و جوانان نسبت به هویت خود که در برخی از موارد صدا و سیما بدان دامن می زند، آسیب های زیادی را از نظر روحی و روانی در جامعه ایجاد خواهد کرد.

نماینده مردم استان البرز در مجلس خبرگان رهبری، تحقیر جامعه را آسیب مهم کشور دانست و خاطرنشان کرد: تمدنی که ملت آن در مقابل ملت دیگر احساس حقارت کند، قدرت ایستادگی را از دست خواهد داد.

وی با تأکید بر این که حوزه باید در خدمت نظام بوده، نیازمندی های نظری مبتنی بر نظام را مهم شمرد، اظهار داشت: روحانیت و نهاد روحانیت باید حلقه اتصادل جامعه باشد، و مطالبات رهبری را به گفتمان اجتماعی و مطالبات عمومی را ناظر به مطالبات الهی از مسئولین مطالبه گری داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری دو قطبی سازی و رقیب هراسی را از دسیسه های غرب گرایان دانست و اظهار داشت: باید با فعال کردن مساجد و نهادهای مذهبی و تبدیل ادبیات مطالبات حق خواهانه جامعه با ادبیات مسجد طرفدار مردم باشیم.

عضو خبرگان رهبری با بیان این که باید مقابل تحمیل نظام لیبرال دموکراسی بر جامعه ایستادگی نماییم، ابراز داشت: باید مطالبات مستضعفین را به مطالبات مذهبی از جریان مدیریت غربی تبدیل کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های مجلس خبرگان رهبری، خاطرنشان کرد: قانون اساسی به خوبی حدود و اختیارات مجلس خبرگان رهبری را ترسیم نموده است.

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری کمیسیون فرهنگی، سیاسی و اقتصادی، بودجه، حراست از ولی فقیه، آئین نامه، تحقیق و کمیسیون اصل 107 و 109 را از کمیسیون های فعال مجلس خبرگان رهبری دانست و اذعان داشت: در مجلس خبرگان رهبری هیئت اندیشه ورزی راه اندازی شده است که ضمن ارزیابی پیشرفت های انقلاب اسلامی، آسیب های پیش روی نظام مقدس اسلامی را بررسی می کند.

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری در پایان نامه نگاری آیت الله یزدی به آیت الله شبیری را گفتگوی رایج بزرگان حوزه دانست و ابراز داشت: برخی از جریان های سیاسی شدیدا به دنبال سوء استفاده از این رویداد بودند که با بزرگ منشی و دور اندیشی طلاب و فضلا ابتر ماند.

همچنین در این جلسه، حجت الاسلام مهدی عزیزیان غروی، نماینده طلاب و فضلای کرج و اشتهارد نیز با بیان این که این نخستین جلسه استانی البرز در سال 98-97 است، تصریح کرد: پیش از قبول مسئولیت فکر می کردم برگزاری جلسات کار بسیار آسانی است، ولی الان می بینم که برگزاری جلسات آن هم در سطح استانی نیازمند توجه به فرایندهای زیادی است.

وی دید و بازدیدهای هم استانی و استفاده از افاضات بزرگان را از مهمترین ویژگی های نشست های طلاب و فضلا با یکدیگر دانست و ابراز داشت: ما به دنبال آن هستیم تا در جلسات مجمع از ظرفیت خود دوستان استفاده نموده، از توانمندی های تخصصی و تجربیات تبلیغی این عزیزان بهره مند شویم.

حجت الاسلام عزیزیان غروی ارائه گزارش تجربیات و یا اجرای برنامه های عملیاتی را از دیگر ظرفیت های پیش روی جلسات طلاب دانست و اذعان داشت: انتقال تجربیات موفق و ارزشمند طلاب به یکدیگر اثر زیادی در ارتقاء سطوح مختلف تبلیغی خواهد داشت.

نماینده طلاب و فضلای کرج و اشتهارد در ادامه به برخی از تصمیمات و برنامه های آتی مجمع نمایندگان طلاب و فضلای استان البرز اشاره و خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم جلسات مفیدی را برای طلاب استان برگزار کنیم؛ شناسایی امام جماعت های موفق استان کرج و دعوت از ایشان برای انتقال تجربیات و پاسخ به سوالات طلاب یکی از برنامه های آتی مجمع نمایندگان استان به شمار می رود.

حجت الاسلام عزیزیان غروی افزود: معرفی طلاب هم منطقه با امام جماعت موفق و نیز استفاده از ظرفیت های حوزویان این منطقه از مهمترین برنامه ها به شمار می رود؛ می توان از استعدادها و مهارت های طلاب به صورت هدفمند و منسجم در راه تبلیغ آموزه های دینی استفاده نمود.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha