شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام عابدینی

حوزه/ رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین گفت: فرهنگ، اندیشه و چشم‌انداز بسیج از مکتب انبیاء (ع) و قرآن کریم گرفته شده است و اگر در مسیر آرمان‌های دین و قرآن قرار بگیریم بسیجیان واقعی خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین ،حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در مراسم عمامه گذاری طلاب مدارس علمیه استان قزوین که در سالن اجتماعات مسجد النبی برگزار شد گفت: در حالی که در دوران حضرت ابراهیم (ع) مردم بت‌ها، ماه و خورشید را پرستش می‌کردند، آن حضرت بر خلاف مسیر غلط مردم با خدای یگانه هماهنگ شد.

وی افزود:حضرت ابراهیم (ع) با شجاعت و دلیری در مقابل بت پرستی مردم ایستاد و مسیر درست الهی را به آنها نشان داد و این در حالی بود که این مسیر با خوف و خطر بسیاری همراه بود. این همان روح، اندیشه و فرهنگی است که بسیج را تشکیل داده است.

 رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین عنوان کرد: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی نیز با تکیه بر سابقه مبارزاتی انبیاء (ع) در مقابل رژیم استبدادی شاهنشاهی که ایران را به خفت، خواری و ذلت کشانده بود، ایستاد و فریاد برآورد و فرمود: ای شاه من تو را نصیحت می‌کنم و به خاطر اینکه شاه لیاقت نصیحت‌پذیری نداشت فرمود: ای شاه من تو را از این مملکت بیرون می‌کنم و اینها همان روح بسیجی است.

 وی اظهار کرد:  اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند «اگر اسرائیل غلطی بکند تل‌آویو و حیفا را با خاک یکسان می‌کنیم» و امام (ره) فرمودند «ما آمریکا را زیر پا له می‌کنیم و انقلاب را به همه جهان صادر می‌کنیم»، همان روح بسیجی است که باید الگوی همه ما قرار گیرد.

 نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد:  خداوند می‌گوید اراده ما بر این استوار است تا دین اسلام جهانی شود و همه عالم با این دین زندگی کنند و قطعاً این رسالت مقدس محقق خواهد شد و این در حالی است که مستکبران اراده کرده‌اند اراده الهی محقق نشود اما هیچگاه به آرزوهای خود نخواهند رسید.

 امام جمعه قزوین با تأکید بر اینکه اراده خداوند قطعاً محقق خواهد شد، تصریح کرد: خداوند اراده کرده است مدیریت جهان به دست انسان های شایسته سپرده شود و این اراده الهی یقیناً به ثمر خواهد نشست و کسانی که در مقابل این اراده الهی قرار گیرند رو سیاه خواهند شد و کسانی که این آرمان الهی را یاری کنند سربلند خواهند شد.

وی با بیان اینکه رسالت ما تقوای الهی و همراهی با صادقین است، بیان کرد:  امام علی (ع) می‌فرمایند وقتی رسول گرامی اسلام (ص) آمدند و جنگ میان ایمان و کفر در گرفت، همین که خداوند صداقت و ایمان جبهه اسلام را دید، ذلت و شکست را بر دشمنان و پیروزی را برای ما نازل کرد.

استاد حوزه علمیه قزوین با تأکید بر اینکه طلاب باید یاری کننده احکام دین خدا باشند، گفت: همه ما طلاب و روحانیون می‌باید تلاش کنیم تا اخلاق، رفتار و منشی داشته باشیم که به فرموده امام حسن عسکری (ع) حتی مخالفان هم بهترین رفتار ما را مشاهده کنند و با دیدن رفتار ما هدایت شوند

در پایان این مراسم، طلاب سوگند نامه را قرائت و سپس ملبس به لباس مقدس روحانیت شدند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha