جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مامور راهنمایی و رانندگی

حوزه/ ماشینی که بنده پارک کرده بودم، در خلاف جهت خیابان بود و پلیسی که برای نماز جمعه آمده بود، شماره پلاک ماشین را یادداشت کرده بود و هنگامی که برای تحویل برگ جریمه پیاده شد ...

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از یزد، خبر کوتاه بود، اما جذاب و خواندنی و در شبکه های اجتماعی و رسانه ها بازتاب گسترده ای داشت؛ «امام جمعه بهاباد یزد از نیروی انتظامی این شهرستان به دلیل جریمه شدن خودرو خود توسط افسر وظیفه شناس راهنمایی و رانندگی قدردانی کرد».

حجت‌الاسلام علی‌اکبر ابراهیمی بشکانی، امام جمعه بهاباد یزد است که به واسطه اقدام ارزشمند و تحسین برانگیزش، نام او در فضای مجازی و رسانه ای مطرح شد.

امام جمعه شهر بهاباد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به ماجرای اقدام خود در تقدیر از افسر راهنمایی و رانندگی که خودرو او را جریمه کرده بود، اظهار داشت: در روز جمعه پس از اقامه نماز جمعه، بنده خدایی با من تماس گرفت و خواست وسیله‌ای از مواد غذایی را از یکی از فروشندگان تحویل گرفته و به او برسانم؛ چون خیابان خلوت بود بنده هم مُردد بودم که آیا این کار(پارک کردن ماشین در خلاف جهت عبور و مرور خیابان) تخلف است یا خیر؟

وی افزود: ماشینی که بنده پارک کرده بودم در خلاف جهت خیابان بود و پلیسی که برای نماز جمعه آمده بود شماره پلاک ماشین را یادداشت کرده بود و هنگامی که برای تحویل برگ جریمه پیاده شد، متوجه این شد که ماشین برای اینجانب است، حالت «چه کنم و چه نکنم» پیدا کرد، بنده به او گفتم «شما وظیفه قانونی‌ات را انجام بده» و ایشان هم برگه جریمه را تحویل داد و من هم تشکر کردم و رد شد . بسیار معذب شدم که چرا چنین عملی را انجام داده‌ام و عذاب وجدان داشتم.

حجت‌الاسلام ابراهیمی تصریح کرد:  روز شنبه تصمیم گرفتم که نامه‌ای را برای فرمانده انتظامی شهرستان بفرستم هم جهت تقدیر از عملکرد افسر وظیفه شناس راهنمایی و رانندگی و هم اینکه در برخورد، با نهایت احترام و ادب عمل کرد، تشکر کنم، لذا پاکت نامه را با مهر محرمانه برای فرمانده  انتظامی ارسال کردم، البته نمی‌دانم چطور نامه به دست رسانه ها رسید(با خنده)، به قول صائب تبریزی «چرا ز غیر شکایت کنم که همچو حباب - همیشه خانه‌خراب هوای خویشتنم».

وی در پاسخ به این سؤال که نظر شما در خصوص تخلف برخی از افراد به‌واسطه جایگاه مسئولیتی آنان چیست؟ گفت: اگر بپذیریم که انسانیم و ممکن است در هر جایگاهی باشیم، تخلف کنیم و به قول صائب تبریزی «آبشار از بالا به شکل حباب و در پایین حباب از بین می‌رود و هوا درون منفجر می‌شود»؛ ما انسانیم و ممکن است خطایی کنیم و انسان باید چقدر خودساخته باشد که کوچک‌ترین تخلفی نکند، لذا اگر هم تخلفی کردیم خودمان را بشکنیم که خداوند متعال با شکستن خودمان به ما نگاه می‌کند و به ما عزت و کرامت می‌دهد و بدانیم که با تکبر و خودخواهی و غرور نسبت به جایگاه خودمان هیچ‌گاه عزیز در جامعه نمی‌شویم.

امام جمعه شهر بهاباد خاطرنشان کرد: اگر این دیدگاه روش و منش شود می‌تواند بسیاری از شایعات در جامعه نسبت به مسئولان و متولیان به‌ویژه نسبت به جایگاه روحانیت حل شود و ما امروز در مرحله نقص هستیم و باید به سمت کمال برویم و تا زمانی که به سمت کمال حرکت نکنیم عزیز نمی‌شویم.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha