پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام علی سالاری

حوزه/ استاد حوزه علمیه گفت: بیش از ۱۴ قرن است که توطئه نفوذ و تفرقه علیه امت اسلام در حال انجام است و در این راه مسلمین هزینه های بسیاری داده اند، لذا اکنون زمان آن رسیده است که به دنبال همگرایی بین مسلمین به معنای واقعی باشیم.

حجت الاسلام علی سالاری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، ضمن تبریک هفته وحدت و نیز فرا رسیدن سالروز میلاد رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ص) اظهار داشت: اگر از هر منظر به اسلام نگاه کنیم با دینی کامل و جامع مواجه می شویم که نقش راه را برای سعادت بشر امروزی تعریف و ترسیم نموده است.

این پژوهشگر دینی در ادامه با تاکید بر نقش رسول اکرم(ص) در مسئله وحدت افزود: پیامبر اکرم (ص) به خوبی می دانستند که مهمترین سم برای جهان اسلام، تفرقه و دودستگی است. لذا بخش اعظمی از فعالیت ها و رایزنی های آن حضرت در حول محور وحدت می چرخید.

حجت الاسلام سالاری بیان داشت: بیش از 14 قرن است که توطئه نفوذ و تفرقه علیه امت اسلام در حال انجام است و در این راه مسلمین هزینه های بسیاری داده اند، لذا اکنون زمان آن رسیده است که به دنبال همگرایی بین مسلمین به معنای واقعی باشیم.

وی در ادامه سخنان خود به شخصیت سیاسی و معنوی امام راحل اشاره داشت و تاکید کرد: امام خمینی (ره) به عنوان رهبر و مصلح بزرگ جهان اسلام در عصر جدید نیز به مانند رسول خدا (ص) دغدغه وحدت امت اسلام را داشتند.

حجت الاسلام سالاری ادامه داد: امام خمینی (ره) در قسمتی از وصیت نامه سیاسی الهی خود در مورد رمز پیروزی و بقاء انقلاب اسلامی می فرمایند: «بی تردید رمز بقاء انقلاب اسلامی همان رمز پیروزی است و رمز پیروزی را ملّت می داند و نسل های آینده در تاریخ خواهند خواند که دو رکن اصلی آن انگیزه الهی و مقصد عالی حکومت اسلامی و اجتماع ملّت در سراسر کشور با وحدت کلمه برای همان انگیزه و مقصد. اینجانب به همه نسل های حاضر و آینده وصیت می کنم که اگر بخواهید اسلام و حکومت الله برقرار باشد و دست استعمار و استثمارگران خارج و داخل از کشورتان قطع شود این انگیزه الهی را که خداوند تعالی در قرآن کریم بر آن سفارش فرموده است از دست ندهید و در مقابل این انگیزه که رمز پیروزی و بقاء آن است، فراموشی هدف و تفرقه و اختلاف است. بی جهت نیست که بوقهای تبلیغاتی در سراسر جهان و ولیده های بومی آنان تمام توان خود را صرف شایعه ها و دروغهای تفرقه افکن نموده اند و میلیاردها دلار برای آن صرف می کنند و...»

وی در بخش دیگری از سخنان خود به شخصیت معنوی و علمی امام جعفر صادق (ع) اشاره کرد و بیان داشت: امام جعفرصادق(ع) به خاطر علم و دانشی که در روزگار خود داشت، آنچنان از مقبولیتی در جهان اسلام برخوردار بودند که بسیاری از بزرگان اهل سنت در مکتب وی به عنوان شاگرد حضور داشتند، البته این را باید نشأت گرفته از دیدگاه باز و الهی این امام همام درباره مسئله وحدت در بین مذاهب اسلامی دانست.

وی تصریح کرد: امام جعفر صادق (ع) به مانند جدش؛ رسول الله(ص) حساسیت ویژه ای درباره مسئله وحدت و انسجام در بین امت اسلام داشتند به همین منظور ایشان در نزد اهل سنت از جایگاه والایی برخوردار هستند.

حجت الاسلام سالاری در پایان تاکید کرد: امروز هم به عینه شاهد پاشیدن تخم نفرت و کینه در بین مسلمان توسط دشمنان وحدت جهان اسلام هستیم، امروز امت اسلام به شدت نیازمند وحدت به معنای واقعی است، اگر امروز اسرائیل غاصب برای کشورهای مسلمان خط و نشان می کشد، این معلول ضعف مسلمین در مسئله وحدت است، لذا وحدت باید نصب العین تمام مسلمین جهان شود تا رژیمی به مانند اسرائیل این گونه ادعاهایی نداشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha