جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین نبوی

حوزه/معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه با بیان این که مبلغین باید براساس نیاز روز حرکت کنند گفت: مبلغ در شرایط کنونی درمیدان جنگ وسیع قرار گرفته و هرچه قدرمجهز تر بهتر می تواند اثرگذار باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین نبوی پیش از ظهر امروز در گردهمایی مبلغین اینترنتی که در سالن اجتماعات مدرسه معصومیه قم برگزار شد، گفت: پیامبران الهی به دنبال این بودند که مردم را به کمال برسانند و از انحرافات و گمراهی دور کنند.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه افزود: انبیاء الهی آمدند تا مردم را از بعُد حیوانیت دور و به انسانیت رهنمود نمایند، ولی بشر دائم در تلاش بود تا همه امکانات را برای رسیدن به بعُد حیوانیت به کار گیرد.

وی عنوان کرد: کسانی که این نوع تفکر را دارند و دنبال می کنند به تعبیر قرآن خسر الدنیا و الاخره هستند.

حجت الاسلام والمسلمین نبوی گفت: اگر کسی همه چیز او خدا شد، خود را برای خدا وقف و هزینه می کند و غیر خدا را در کارهای خود شریک قرار نمی دهد.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه افزود: در دنیای که زندگی می کنیم؛ افراد بین آخرت و دنیا در حال چرخش هستند و افرادی می باشند که اصلا آخرت برایشان معنا ندارد؛ ولی هدف مبلغین باید جذب مردم و ایجاد علاقه به خدا باشد.

وی عنوان کرد: در این عرصه هر چه قدر اخلاص بیشتر، ثواب عمل هم بیشتر خواهد بود. کار انبیاء نذیر، هادی و راه نشان دادن بود، انبیاء نیامدند مردم را به زور هدایت کنند، مبلغین همین گونه عمل کنند.

حجت الاسلام والمسلمین نبوی گفت: اگر کسی را در فضای اینترنتی بتوانید هدایت و جذب کنید که البته در این فضا هم غیر ممکن نخواهد بود، خدا به کار تبلیغی شما مبلغین برکت خواهد داد.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه بابیان اینکه جهان به سرعت درحال تغییر و تحول است و 90 درصد این تغییرات در ارتباط با قرن های اخیر است، عنوان کرد: الان هر چه زمان جلو می رود، متغیرها در ارتباط با موارد مختلف رسانه ای، تبلیغی و... هم به سرعت درحال پیشروی است.

وی عنوان کرد: هم اکنون در این دنیای پر از تغییر، نزدیک دو دهه است که معاونت تبلیغ در بخش فضای مجازی درحال فعالیت است، اما نباید ازاین سؤال مهم گذشت، ما مبلغین چه قدر نسبت به زمان خود تغییر کردیم؟. اگر مبلغین همزمان با نیاز روز، تغییر نکنند، رشد علمی و خلاقیت نداشته باشند، معلوم نیست بتوانیم اثر گذار باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین نبوی گفت: به همین دلیل یکی از دلایل مهم تغییر رویکر به سمت جریان سازی همین رشد علمی توانمند سازی مبلغین براساس نیاز روز است.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه با اشاره به این بخش از آیه که خدا فرمود« خدا برای ظالمان حق سلطه قرار نداد»، اظهار داشت: باید این آیه را به بعضی افراد داخلی فهماند چرا با وجود این آیه،  اقداماتی انجام می دهید که خلاف قرآن و دین است.

وی عنوان کرد: بعد از جنگ جهانی، ژاپن نابود شد، ولی همین کشور بعد از نابودی در موضوع اقتصاد به رشد دائمی و مستمر قابل توجهی رسید، چرا به اینجا رسیدند چون نگاهشان به اقتصاد، رشد دائمی و مستمر است.

حجت الاسلام والمسلمین نبوی گفت: اگر در بحث فضای مجازی نگاهمان رشد دائمی نباشد، نمی توانیم انتظار قابل توجهی ازمبلغین داشت.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه با بیان اینکه آموزش تبلیغی لازم است براساس محورهای اتقان بودن منبع، جذاب بودن و اثرگذار طراحی شود، گفت: مبلغ در شرایط کنونی درمیدان جنگ وسیع قرار گرفته و هرچه قدرمجهز تر بهتر می تواند اثرگذار باشد.

۳۱۳/۴۰

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha