پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آزمون جامعه المصطفی در کنگو

مرحله سی‌وهشتم آزمون دوره کارشناسی ارشد طلاب و دانش‌پژوهان غیرایرانی و مرحله سیزدهم طلاب ایرانی جامعه‌المصطفی، همزمان با بیست‌ویکمین دوره دکتری جامعه‌المصطفی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام امیرانصاری مدیرکل سنجش و پذیرش جامعه‌المصطفی، در گفت‌وگو با خبرگزاری «حوزه»، به برگزاری بیست‌ویکمین دوره آزمون دکتری جامعه‌المصطفی اشاره و بیان داشت: مرحله سی‌وهشتم آزمون دوره کارشناسی ارشد طلاب و دانش‌پژوهان غیرایرانی و مرحله سیزدهم طلاب ایرانی جامعه‌المصطفی، همزمان با بیست‌ویکمین دوره دکتری جامعه‌المصطفی برگزار می‌شود.

وی در ادامه، ضمن اشاره به استقبال روزافزون دانش‌پژوهان برای تحصیل در جامعه‌المصطفی، خاطرنشان کرد: با توجه به خیل عظیم مراجعه‌کنندگان برای تحصیل، جامعه‌المصطفی به ناچار نخبه‌گزینی را در دستور کار خود قرار داده است و آزمون‌های ورودی مختلفی برگزار می‌کند.

مدیرکل سنجش و پذیرش جامعه‌المصطفی آزمون‌های سنجه‌ای را از مهم‌ترین ابزارهای تشخیص سطح علمی و دانشی افراد دانست و یادآور شد: گستره تنوع رشته‌ای، بکر و نو بودن برخی از رشته‌ها و عمق علمی جامعه‌المصطفی، جاذبه‌های فراوانی برای پذیرش در این مرکز ایجاد نموده است.

حجت‌الاسلام انصاری توجه جامعه‌المصطفی را به اسلامی‌سازی علوم انسانی، از ویژگی‌های شاخص این نهاد بین‌المللی دانست و یادآور شد: تدوین متون درسی علوم انسانی بر پایه مبانی اسلامی و ارائه آن در عرصه‌های آموزشی، از مهم‌ترین طرح‌های آموزشی جامعه‌المصطفی به شمار می‌رود.

وی با بیان این که معارف قرآن کریم و مبانی اندیشه اهل‌بیت(علیهم‌السلام) مهم‌ترین شاکله متون درسی علوم انسانی ارائه‌شده در المصطفی را به خود اختصاص می‌دهد، تصریح کرد: جامعه‌المصطفی در تهیه متون آموزشی و رشته‌هایی که ارائه می‌دهد، به خودکفایی رسیده است.

مدیرکل سنجش و پذیرش جامعه‌المصطفی، ‌المصطفی را نخستین مرکزی دانست که با ترکیب منابع، شیوه‌ها و روش‌ها همزمان  از تجربیات حوزه و دانشگاه بهره‌برداری می‌کند، اظهار داشت: جامعه‌المصطفی مبتکر نظام آموزشی جدیدی است که مخاطبان و عاشقان زیادی را از سراسر جهان به سمت فراگیری معارف ناب الهی جذب می‌کند.

حجت‌الاسلام انصاری در بخش دیگری از سخنان خود، به برگزاری مرحله سی‌وهشتم آزمون کارشناسی ارشد طلاب و دانش‌پژوهان غیرایرانی و مرحله سیزدهم طلاب ایرانی اشاره و خاطرنشان کرد: آزمون‌های کارشناسی ارشد جامعه‌المصطفی همزمان با بیست‌ویکمین دوره آزمون دکتری، صبح روز جمعه 2 آذرماه سال جاری، همزمان با ایران در هفده کشور جهان برگزار خواهد شد.

وی به شیوه طراحی پرسش‌ها در جامعه‌المصطفی اشاره کرد و ابراز داشت: از اعضای هیئت علمی و استادان جامعه‌المصطفی افرادی برای طراحی پرسش انتخاب می‌شوند. این افراد پیشنهادهای خود را چهار برابر تعداد پرسش‌ها آزمون مطرح می‌کنند. پرسش‌ها در کمیته‌ای تخصصی با حضور اعضای هیئت علمی رشته‌های مختلف مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد و پرسش‌های نهایی‌شده قرنطینه می‌شود.

مدیرکل سنجش و پذیرش جامعه‌المصطفی با بیان این که آزمون‌های کارشناسی ارشد و دکتری جامعه‌المصطفی در کشور در پنج حوزه آزمونی قم، مشهد، اصفهان، تهران و گرگان برگزار خواهد شد، ابراز داشت: این آزمون‌ها همزمان با ایران، در هفده نمایندگی جامعه‌المصطفی و براساس زبان‌های بومی منطقه برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام انصاری در پایان، به تنوع رشته‌ای و ملیتی شرکت‌کنندگان در آزمون دکتری اشاره نمود و اذعان داشت: در آزمون کارشناسی ارشد جامعه‌المصطفی، از 39 ملیت جهان در 41 رشته تخصصی با یکدیگر رقابت خواهند کرد. در دوره دکتری نیز از 25 ملیت جهان در 24 رشته شرکت خواهند نمود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha