جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
جلسه محفل قرآن فیروزآباد

حوزه/ به مناسبت هفته وحدت، محفل انس با قرآن کریم، با حضور نفر نخست مسابقات بین المللی قرآن کریم، در فیروزآباد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، محفل انس با قرآن کریم با حضور حافظ و نفر نخست مسابقات بین المللی قرآن کریم، در مسجد النبی فیروزآباد، از سوی مدرسه علمیه محمدیه این شهر برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین احمد عابدی، مدیر حوزه علمیه استان فارس نیز در این جلسه، قرآن کریم را نور دانست و اظهار داشت: قرآن کریم کتاب مبین و نور است.

وی به تفسیر کلمه نور و کتاب مبین اشاره کرد و افزود: علامه طباطبایی پیرامون تفسیر نور و کتاب مبین می فرماید این دو با یکدیگر یکسان هستند.

مدیر حوزه علمیه استان فارس با بیان اینکه سه اثر با انس به کتاب مبین حاصل می‌شود، تصریح کرد: هدایت حاصل انس با کتاب مبین است، اگر فردی با قرآن کریم مانوس شد خداوند پاداش آن را با میانبر هایی که فرد را به خود خداوند می رساند می دهد.

وی، اخراج از ظلمات را دومین آثار انس با کتاب مبین دانست و به سومین اثر انس با قرآن کریم اشاره و خاطرنشان کرد: افتادن در صراط مستقیم سومین اثر انس با قرآن کریم است که تفاوت آن با ظهور اسلام در همین امر است که صراط مستقیم شاه راه رسیدن به خداوند بوده که هیچ گونه بیراهه ای در آن دیده نمی شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha