پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
شهدای روحانی

حوزه/ مسئول نمایندگی ولی فقیه در تیپ انصارالرضا(ع)خراسان‌جنوبی گفت: متاسفانه در کشورمان برخی راه را گم کرده و به خاطر مسئولیت‌ها خیلی چیز ها را از جمله غیرت، امنیت، شهامت، حجاب، عزت و ... را زیر پا می گذارند و پس از ۴۰ سال از عمر انقلاب حرف‌هایی می زنند، که باعث دلسردی مردم و خوشحالی دشمن می شود.

به گزارش خبرنگار «حوزه» از بیرجند، حجت الاسلام توکلی مسئول نمایندگی ولی فقیه در تیپ انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی در یادواره شهدا روستای مهدیه با نام «آبروی کوچه، افتخار محله» برگزار شد با تبریک هفته وحدت، اظهارکرد: بر کسی پوشیده نیست، که فرهنگ ایثار و شهادت طلبی ملت ایران برگرفته از فرهنگ عظیم نهضت عاشورا بوده، که سبب پویایی و بالندگی اسلام شده است. 

وی با بیان این‌که این فرهنگ امروز به الگویی برای آزادی‌خواهان دنیا در مقابل مستکبران تبدیل شده، تصریح کرد: این فرهنگ زمینه‌ساز سقوط حاکمان ستمگر خواهد شد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در تیپ انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی ضمن گرامیداشت هفته بسیج، آن را میراث گرانبهای امام راحل(ره) دانست و یادآور شد: نقش و جایگاه بسیج در هشت سال دفاع مقدس غیر قابل انکار است.

حجت الاسلام توکلی ادامه داد: آنچه مسلم است، آن که خداوند بسیجیان مخلص و شهدا را پذیرفت و با هدفی که داشتند، ره صد ساله را یک شبه طی کردند و بالاترین مراتب مرگ را انتخاب کرده و به مقام قرب الهی رسیدند، تا ارزش های امام راحل(ره) و انقلاب بماند و امروز همه ما محتاج شهدای عزیزی هستیم، که جانانه در مقابل دشمنان جنگیده و سر خم نکردند و امروز بایستی راه آنها را ادامه دهیم و بدانیم که راه شهادت بسته نشده و هر روز با شهادت عزیزانی در راه دفاع از حریم و حرم نهال انقلاب را آبیاری می کنند، تا ریشه دار شود.

وی، یکی از مهمترین اهداف شهدا را برپا داشتن پرچم پر افتخار اسلام دانست و افزود: تداوم راه و رسم پیامبر اکرم(ص)، قرآن و اهل بیت(ع) و چراغ راه بودن از دیگر اهداف شهدا بود، که من و شما به عنوان پرچم دار اسلام باید این نهضت را ادامه دهیم و راه را گم نکنیم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در تیپ انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی ادامه داد: متاسفانه در کشورمان برخی راه را گم کرده و به خاطر مسئولیت‌ها خیلی چیز ها را از جمله غیرت، امنیت، شهامت ،حجاب، عزت و ... را زیر پا می گذارند و پس از 40 سال از عمر انقلاب و 30 سال دفاع مقدس حرف‌هایی می زنند، که باعث دلسردی مردم و خوشحالی دشمن می شود؛ این‌ها کسانی هستند که تمام مشکلات را به دوش مقام معظم رهبری می اندازند، درصورتی که وظیفه همه قوا، آن است که کارشان را به موقع و درست انجام دهند، تا مشکلی پیش نیاید لذا آنچه امروز ملاک است و باید در جامعه باقی بماند و در بعضی افراد احیاء شود، تفکر بسیجی است .

حجت الاسلام توکلی با بیان این مطلب که شهدا به عنوان سند زنده ای برای همه ما هستند و همیشه باید یاد و خاطره آنها زنده نگه داشته شود، در مورد توطئه های دشمن، متذکر شد: امروز دشمن به این نتیجه رسیده که به هیچ شکلی نمی تواند ملت و مردم ما را شکست دهد و از شهدا، ارزش ها، رهبری و نظام جدا کند، مگر به دست خود مردم و مسلمانان با توطئه های مختلف و ایجاد شکاف و اختلاف بین مردم و مسئولان، رهبری ،نظام و ... آنها را به جان خودشان بیندازد.

بشیری‌، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه خوسف نیز در این مراسم ضمن تبریک هفته وحدت و گرامی‌داشت هفته بسیج، عنوان کرد: شهدای انقلاب اسلامی ایران با بصیرتی که داشتند، عمّار گونه راه سید و سالار شهیدان را انتخاب کردند و آسمانی شدند.

وی اضافه کرد: اگر امروز بعضی رسانه ها، فضاهای مجازی و افرادی با شعار نویسی همت خود را به کار گرفته، تا با شایعه‌پراکنی مردم و نظام را به سمت و سوی دیگری ببرند و انقلاب اسلامی ما به 40 سالگی نرسد کور خوانده اند و ما امسال جشن‌های 40 سالگی انقلاب را پرشور تر و پر رنگ تر از گذشته برگزار خواهیم کرد و یک بار دیگر پوزه دشمن را به خاک خواهیم مالید.  

طحان، آزاده و راوی دفاع مقدس نیز در این مراسم گوشه ای از خاطرات حدود هفت سال اسارت در اردوگاه‌های عراقی در دهه 60 را برای حضار بازگو کرد.

لازم به ذکر است، در این مراسم، زهرا چاجویی مقدم به عنوان فرمانده جدید پایگاه بسیج خواهران روستای مهدیه معرفی و از خدمات زهرا فیروزی تقدیر به عمل آمد.

گفتنی است که تیم پزشکی سپاه انصار الرضا(ع) خراسان‌جنوبی نیز در حاشیه مراسم مستقر و به مردم روستا خدمات رسانی کرد.

انتهای پیام/ا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha