جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
اولین سالگرد شهید مدافع حرم، علیرضا جیلان

حوزه/ شهید جیلان هیچ ادعائی نداشت و او فقط به فکر اسلام و مردم بود و برای خود هیچ نمی خواست در سوریه هیاتی به نام فاطمیون داشتند و او عاشق حضرت زهرا سلام الله علیها بود و آخر هم از پهلو تیر خورد و صورتش هم زخمی شد و با همان رنگ معشوقش دنیا را ترک کرد!!

به گزارش خبرنگارخبرگزاری«حوزه»، اولین سالگرد شهید مدافع حرم، علیرضا جیلان امروز جمعه بعداز نماز مغرب و عشاء و با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سید صمصام الدین قوامی امام جمعه پردیسان و حجت الإسلام  والمسلمین مجتبی ذوالنوری نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلایم  و حضور پرشور و عاشقانه توده های مختلف مردم مخصوصا اساتید و طلاب حوزوی در مسجد حضرت امام خمینی (ره) پردیسان قم برگزار شد.

صراط مستقیم راه شهدا است

حجت الاسلام والمسلمین قوامی امام جمعه پردیسان در ابتدای این مراسم ضمن خیرمقدم به همه میهمانان و حضار، شهدا را معیار صراط مستقیم خواند و افزود: این مراسم برای تجلیل از فرمانده تیپ زینبیون سردار علیرضا جیلان می باشد این ابرمرد با دل رزمنده ها چه کارها که نکرده است، علیرضا صفا و عشق مجاهدین در منطقه بود و او همیشه می گفت، نمی توانم من درامنیت زندگی کنم و اینجا زن و بچه مسلمانانی در تسخیر دشمنان اسلام باشد.

وی با اشاره به اینکه می شود در صراط مستقیم زندگی کرد و خیلی ها این کار را انجام داده اند، گفت: این شهداء ملاک مسیر صراط مستقیم می‌باشند و به ما می‌گویند که می شود این راه رفت.

شهادت این فرمانده برای این اتفاق افتاد که می گفت نیرویم برای بررسی اطلاعاتی به منطقه عازم است، من هم باید بروم!

 

سخنان همرزم شهید جیلان در مورد ایشان

در ادامه همرزم این شهید مدافع حرم با بی نظیر خواندن اخلاق و منطق و نیت این شهید والامقام گفت: شهید جیلان هیچ ادعائی نداشت و او فقط به فکر اسلام و مردم بود و برای خود هیچ نمی خواست در سوریه هیاتی به نام فاطمیون داشتند و او عاشق حضرت زهرا سلام الله علیها بود و آخر هم از پهلو تیر خورد و صورتش هم زخمی شد و با همان رنگ معشوقش دنیا را ترک کرد!! او روز شهادت حضرت علی ابن موسی الرضا (ع)به مقام والای شهادت رسید.

 

صحبت های امیرعلی طوفان بپا کرد

امیرعلی جیلان پسر این شهید نورانی نیز در این مجلس به قرائت یک متن پرداخت و حال و هوای مجلس را تغییر داد، او گفت: من امیرعلی جیلان هستم 8 سال دارم اولین دندانم که لق شد بابا در عملیات بود او دندان لق شده مرا ندید و من فرزند شهید شدم ناراحت نیستم، او به آرزوی خود رسید مادرم می گوید یا صاحب الزمان وقتی ظلم تمام می شود که شما تشریف بیاورید. ما سرباز شما هستیم چه کسی می گوید من پدر ندارم پدرم در آسمانهاست و برای من دعا می کند.

 

جنگ حق و باطل اوج گرفته است

حجت الإسلام والمسلمین ذوالنوری  نماینده مجلس شورای اسلامی قم نیز با اشاره به ایام ولادت پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله و امام صادق علیه السلام گفت: رسول خدا برای تجلی دادن به مکارم اخلاق مبعوث شد و در این مسیر بسیار اذیت شد و منافقین وطلقاء بسیارعلیه دین اسلام عمل کردند و بعد پیامبراکرم نیز عقده‌ها و کینه‌ها را سر اهل‌بیت علیهم‌السلام و علی علیه السلام پیاده کردند. دوران مولا علی علیه السلام از دوران پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله سخت تر بود و این سختی همیشه بیشتر شده است و امروز هم اهل حق و هم اهل باطل در نهایت قدرت هستند  و جنگ شدت گرفته است.

وی ادامه داد: جنگ امروز سخت است، چنان که جنگ زمان علی علیه السلام سخت بود جنگ امروز طلحه هایی در جبهه مقابل دارد و این جنگ جنگ سختی خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری گفت: جنگ گسترده سیاسی و هجوم تبلیغاتی و جنگ اقتصادی و تلاش منافقین که بیش از 17 هزار ایرانی را به قتل رساندند همه و همه در مقیاس گسترده علیه جبهه حق امروزی برقرار است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha