سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
اتریش حجاب در مدارس ابتدایی را ممنوع می کند، با کلاه یهودیت کاری ندارد

حوزه/ دولت افراط گرا و اسلام ستیز اتریش اعلام کرد که به زودی قانونی به پارلمان برای ممنوع سازی حجاب برای دختران زیر ۱۰ سال ارائه می دهد که زیر پا گذاشتن این قانون جریمه نقدی و حتی زندان خواهد داشت.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، به نقل از دیلی صباح، دولت راست افراطی در اتریش قانونی به پارلمان این کشور در راستای ممنوع سازی حجاب برای دختران زیر 10 سال در مدارس ابتدایی معرفی کرده است است. و اعلام کرده که قصد دارد بدون حمایت حزب مخالف در علمی نمادین این قانون را برای محافظت از «حملات علیه فرهنگ اصلی کشور» به تصویب برساند.

 در این میان کلاه های مخصوصی که یهودیان و پسربچه های یهودی به سر می گذارند، ممنوع نخواهد شد که این قضیه انتقادات گسترده ای برانگیخته و دولت اتریش به نژادپرستی مذهبی و جنسی محکوم شده است.

این قانون که مدارس خصوصی را نیز شامل می شود در سرتاسر کشور اتریش برقرار شده و جریمه 440 یورویی(445 دلار) یا دو هفته زندان برای والدینی که آن را زیر پا بگذارند در پی خواهد داشت. در صورتی که پارلمان اتریش این قانون را به تصویب برساند تا سال 2019 اجرایی خواهد شد.

نوبرت هوفر وزیر حمل و نقل در کنفرانسی خبری به دنبال جلسه شورای وزرا اعلام کرد که دولت این قانون را به احزاب مخالف فرستاده است.

وی افزود که هیچ گونه مذاکره ای در این رابطه با احزاب مخالف پیش از رای گیری در رابطه با قانون انجام نخواهد داد.

این در حالی است که دو حزب اصلی حزب سوسیال دموکرات  و انجمن لیبرال و اتریش جدید گفته اند که پیش نویس قانون باید به صورت جامعی مورد ارزیابی قرار بگیرد. دولت قصد دارد با استفاده از اکثریت دو سومی که در پارلمان دارد این قانون را به تصویب برساند.

گفته می شود هم اکنون اتریش نزدیک به 700 هزار مسلمان دارد که 300 هزار نفر آنان ترک تبار هستند. بسیاری از این مسلمانان شهروندان اتریشی از خانواده های ترکی نسل دوم و سومی هستند که از سال 1960 به این کشور مهاجرت کرده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha