جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مهدی هنری

حوزه/رئیس سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی اعلام کرد: از ابتدای سال ۹ هزار و ۹۸۰ نفر در ۷۶۰ اردوی جهای در استان خراسان جنوبی شرکت کردند و در هفته بسیج تا زمان اجلاسیه نهایی کنگره شهدا این خدمات ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از بیرجند، مهدی هنری، رئیس سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی امروز در همایش «شکوه هجرت» در بیرجند اظهار داشت: بسیج به فرموده امام راحل نه تنها سابقه در صدر اسلام داشته و در ابتدای اسلام فعالیت های بسیج باعث شکل گیری حرکاتی در اسلام شده که بعد از شکل گیری بسیج در انقلاب و با توجه به اینکه انقلاب ریشه در اسلام ناب محمدی  دارد نقش موثری ایفا کرده است.

وی افزود: هر یک از افراد در هر پستی که دارند برای اینکه نقشی داشته باشند در پیشبرد اهداف انقلاب از این دستاورد بسیج استفاده کنند و از کارکردهای بسیج بهره ببرند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی عنوان کرد: از زمان جنگ تحمیلی که حضور پر رنگ بسیجیان را داشتیم و حدود نیمی از شهدای ما از بسیجیان بودند تا امروز که حضور جهادگران در خط مقدم میدان های اقتصادی هستند خدمات شایانی در  بین مردم داشته است.

هنری با اشاره به اینکه از سال 79 بعد از ارائه گزارشات فعالیت های گسترده در کشور به تدبیر مقام معظم رهبری، سازمان بسیج سازندگی شکل گرفت، مطرح کرد: از سال 79 و شکل گیری سازمان بسیج در کل کشور 14 هزار و 800 اردوی جهادی و نزدیک به 300 هزار نفر در این اردوها شرکت کردند.

وی اعلام کرد: از ابتدای سال 9 هزار و 980 نفر در 760 اردوی جهای در استان خراسان جنوبی شرکت کردند و در هفته بسیج تا زمان اجلاسیه نهایی کنگره شهدا این خدمات ادامه دارد.

هنری اضافه کرد: 227 گروه جهادی شناسنامه دار داریم که در 5 سال آینده بتوانند خدماتی را ارائه دهند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی با بیان اینکه ما به دنبال این هستیم که از ظرفیت گروه های جهادی در بحث های تخصصی استفاده کنیم، بیان داشت: با هماهنگی  که با هلال احمر شده است برای هر شهرستان یک گروه جهادی آموزش های تخصصی امداد و نجات می بینند تا برای مواقع بحران به کمک مردم بیایند.

وی تصریح کرد: با برگزاری دوره های آموزشی و کارآفرینی، جهادگرانی که تمایل دارند به صورت جهادی در این عرصه فعالیت داشته باشند سازماندهی می شوند و برای کمک به مناطق محروم اعزام می شوند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی اظهار داشت: حمایت های دستگاه های اجرایی در تامین عرصه ها و اعتبارات مورد نیاز گروه های جهادی مناسب بوده است و امیدواریم ادامه داشته باشند تا از ظرفیت های بسیج استفاده شود و زمینه خودسازی گروه های جهادی فراهم شود.

انتهای پیام/م

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha