سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حضور روحانیون جهادی در کنار کارگران معترض هفت تپه

حوزه/ جمعی از طلاب و روحانیون حوزه علمیه اهواز، با حضور در شهرستان شوش، به جمع کارگران معترض هفت‌تپه پیوسته و خواهان احقاق حق آنها شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خوزستان، این روزها شاهد اعتراض گسترده‌ای از کارگران زحمت‌کشی هستیم که صرفاً برای احقاق حق خویش، راهپیمایی و تجمع مسالمت‌آمیز کرده‌اند.

کارگران نیشکر هفت‌تپه، بیش از سه ماه است که حقوق خود را دریافت نکرده‌اند و هیچ مقام مسئولی پاسخ بی‌تدبیری‌های مسئولان شرکت خصوصی نیشکر هفت‌تپه را نداده است.

در این راستا، رسانه‌های معاند که همواره در صدد فرصتی برای ضربه به اصل نظام و انقلاب اسلامی هستند، از این مجال سوءاستفاده کرده و تلاش می‌کنند تا بی‌تدبیری‌های مدیران بخش خصوصی را به پای نظام جمهوری اسلامی بنویسند.

بر این اساس، روحانیت انقلابی کلان‌شهر اهواز، که سال‌هاست داعیه‌دار مبارزه با بی‌عدالتی، فساد و رانت دولتی است، به شهرستان شوش رفته و به جمع معترضین شرکت نیشکر اضافه شده‌اند.

یکی از این روحانیون جهادی، حجت الاسلام حسن ریسمان سنج، امام جماعت مسجد شهید بهشتی اهواز است که با حضور در جمع کارگران چند دقیقه‌ای میان آنها صحبت کرده است.

احقاق حق کارگران گروه ملی و هفت‌تپه، مطالبه جریان انقلابی است

وی با بیان اینکه ما در این مدت اخبار شما را دنبال می کردیم و تلاشمان این بود که صدای شما را به گوش دیگران برسانیم، بیان کرد: ما دل پر دردی داریم از این اتفاقی که در این جا افتاده است. البته کارگران گروه ملی اهواز نیز با همین درد مبتلا هستند و باید سریعا به این وضعیت رسیدگی شود؛ چراکه این مطالبه، مطالبه جریان انقلابی است.

با عکس حضرت آقا جمع شده اید تا دنیا بداند دلبسته اسلام و امام حسین هستید

حجت الاسلام ریسمان سنج، با اشاره به کارگران حاضر در تجمع که تصویر مقام معظم رهبری در دستشان است، گفت: کارگرانی که در این جا تجمع کرده ا ند، با عکس حضرت آقا تجمع کرده اند! دنیا ببینند، اگر امروز درب فرمانداری جمع شده ایم و نسبت به حقوق پایمال شده خودمان اعتراض می کنیم، با عکس حضرت آقا آمده ایم تا این پیام به گوش دنیا برسد که این مردم عمیقا دلبسته اسلام و اباعبدالله الحسین، مقام معظم رهبری و حضرت حجت(عج) هستند.

اقدام علیه امنیت ملی، کارِ جوانان معترض نیست!

این روحانی جهادی، تصریح کرد: کسی خیال نکدن این جوانان، ذره‌ای مسأله دارند! اقدام علیه امنیت ملی، کارِ این جوانان نیست! اقدام علیه امنیت ملی، حرکت آن سرمایه داری است که در حق این ملت ضلم می کند... (صدای کف و سوت کارگران)

قوه قضائیه به جای برخورد با متخلفین، با مسببین این وضعیت برخورد کند

وی با اشاره به برخورد قوه قضائیه، با برخی از کارگران معترض، گفت: اگر قرار باشد، قوه قضاییه با متخلفین برخورد کند و کسی را به اتهام اقدام امنیت ملی دستگیر کند، باید به سراغ آن افرادی که مسبب این وضعیت هستند، برود (تشویق و صدای الله اکبر کارگران)

حجت الاسلام ریسمان سنج، در پایان اظهارداشت: ما همبستگی خود با شما را اعلام می کنیم و تا احقاق کامل حق شما، در کنارتان خواهیم ایستاد. (تشویق و صدای تشکر تشکرِ کارگران)

لازم به ذکر است، طلاب، روحانیون و فضلای حوزه علمیه خوزستان، در این مدت با صدور بیانیه‌ها و تجمع‌هایی، نسبت به احقاق حقوق کارگران زحمت‌کش هفت‌تپه و شرکت گروه ملی اهواز، تلاش کرده و همچنان نیز تلاش می‌کنند تا ذره‌ای در حق این کارگران اجحاف نشود.

 

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha