جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام ماندگاری

حوزه/ سخنران حرم بانوی کرامت گفت: اختلاس، رانت، دزدی، حقوق نجومی، گران‌فروشی، بی‌حیایی، بی‌حجابی، غش در معامله، ربا، احتکار، کم‌فروشی، وجود خانه سالمندان و... همگی به خاطر کج‌فهمی از دین و نبود فهم دینی درست در میان مردم و مسئولان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری در شب میلاد نبی گرامی اسلام در حضور ارادتمندان خاندان عصمت و طهارت در شبستان امام خمینی(ره) گفت: تبیین سه شعار عقلانی در جامعه امروزی امری ضروری است و سه شعاری که بین انسان‌ها به‌عنوان شعارهای عقلانی، منطقی، عرفی و... همیشه وجود دارد این است که هر چه فهم انسان بیشتر باشد سهمش از دنیا بیشتر و خسارتش کمتر و هرچه قوانین رعایت شود، امتیازات مضاعف و محرومیت کمتر و هر چه پایان و نتیجه کار شیرین‌تر باشد، استقامت و سختی‌ها هم بیشتر است.

وی افزود: نبی گرامی اسلام که مایه رحمت، شفاعت و مغفرت است، برای تبیین این شعار بوده است البته تبدیل آن‌ها از منظر دنیایی به شعارهای توحیدی یعنی فهم دینی بیشتر، رعایت قوانین الهی و استقامت معنوی برای رسیدن به بهشت.

رئیس موسسه روایت سیره شهدا خاطرنشان کرد: بهترین فهم، فهمی است جامع، کامل و دائم که انسان را به سمت آخرت سوق بدهد و فهم ظاهری انسان را از آخرت غافل می‌کند.

وی تأکید کرد: فهم دینی باعث می‌شود انسان بیشترین استفاده را از این دنیا ببرد و نگاه انسان را به دنیا عوض نماید، به‌طوری‌که فهم دینی از نعمات، فهم دینی نسبت به والدین، ازدواج، کسب‌وکار، تربیت فرزند، فرزند آوری و... کاملاً دنیا را تغییر می‌دهد.

حجت‌الاسلام ماندگاری یادآور شد: ارسال و وجود رسول خدا و اهل‌بیت(ع) برای ازدیاد فهم دینی انسان‌ها بود و در جامعه امروزی اگر فهم دینی مسئولین جمهوری اسلامی زیاد شود تمام مشکلات حل خواهد شد.

سخنران حرم بانوی کرامت تأکید کرد: اختلاس، رانت، دزدی، حقوق نجومی، گران‌فروشی، بی‌حیایی، بی‌حجابی، غش در معامله، ربا، احتکار، کم‌فروشی، وجود خانه سالمندان و... همگی به خاطر کج‌فهمی از دین و نبود فهم دینی درست در میان مردم و مسئولان است.

وی در تبیین شعار دوم گفت: رعایت قوانین الهی، انسان را در دایره رحمت، لطف و مغفرت الهی قرار می‌دهد و کسانیکه قوانین الهی را رعایت نکنند و از قانون خداوند تجاوز نمایند، از ارتباط با پروردگار محروم وزندگی‌شان خالی از برکت خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری در پایان افزود: شعار سوم مربوط به استقامت درراه الهی و رسیدن به بهشت واقعی است و اگر کسانی اعتقاد به بهشت برین دارند استقامتشان نیز رنگ و بوی خدایی خواهد داشت و شهادت و سختی‌ها درراه خدا برایشان شیرین‌تر از عسل خواهد بود.

خاطرنشان می‌شود در ابتدای مراسم، قاری بین المللی کریم منصوری آیاتی از کلام‌الله مجید قرائت و سپس گروه تواشیح معراج قم از اثر جدید چهار زبانه خود رونمایی کردند.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha