جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالفضل طباطبایی اشکذری نماینده ولی فقیه در سوریه

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی گفت: متاسفانه به دلیل فعالیت بسیار گسترده وهابیت در فضای رسانه ای، افرادی که اسلام را از خارج می بینند با اسلامی وهابی آشنا می شوند، لذا ما باید فضای رسانه ها را پر از وحدت، مودت و رحمت اسلامی کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالفضل طباطبایی نماینده ولی فقیه در کشور سوریه، در حاشیه برگزاری کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی به خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، گفت:اسلام منهج حیات انسانی است، لذا دعوت اسلام دعوتی عام و شامل نسبت به همه حوزه انسانیت است و انسان را مخاطب قرار می دهد.

وی ادامه داد: اگر اسلام منهج انسانی است و انسان را دعوت می کند، هر کسی در حوزه اسلام قرار گرفت، اجازه تکفیر دیگران را ندارد، چون اسلام، دین وحدت، همزیستی، زندگی همراه با محبت است.

نماینده ولی فقیه در کشور سوریه افزود:  یکی از برترین ویژگی های پیامبر اکرم(ص)، رحمت و وحدت بود و ایشان را می شود محمد وحده و رحمه معرفی کرد. لذا هر کجا که بر طبل تفرقه می کوبند باید دانست از منهج اسلام بهره ای نبرده است.

حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی افزود:وهابیت که از ابتدای تاسیسش از قرن هشتم بر طبل تفرقه کوبیده است، نشانه اش هم این است که صرفا ظاهری اسلامی دارد و بهره ای از حقیقت و فرهنگ اسلام نبرده است، و لذا وظیفه ما و همه رسانه ها این است که اسلام ناب را در عالم به خوبی معرفی کنیم تا همه بدانند آنچه وهابیت می گوید روش اسلامی نیست.

وی اظهار کرد: متاسفانه به دلیل فعالیت بسیار گسترده وهابیت در فضای رسانه ای، افرادی که اسلام را از خارج می بینند با اسلامی وهابی آشنا می شوند، لذا ما باید فضای رسانه ها را پر از وحدت، مودت و رحمت اسلامی کنیم.

گفتگو: محمد جواد عطائی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha