پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مراسم عمامه گذاری طلاب مدرسه علمیه امام حسین(ع) اهواز

حوزه/ آیین عمامه گذاری طلاب مدرسه علمیه امام حسین(ع) اهواز هم‌زمان با شب میلاد پیامبر اعظم(ص) و امام صادق(ع) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، مراسم عمامه گذاری طلاب مدرسه علمیه امام حسین(ع) اهواز، با حضور مردم و جمعی از مسئولان استانی در حسینیه امام حسین(ع) برگزار شد.

در این مراسم، که با حضور حجت الاسلام و المسلمین بهرام پور، مدیر حوزه علمیه برگزاری شد، پس از قرائت قرآن توسط روحانی جوان اهوازی، حاج احمد طرفی از مداحان پیشکسوت خوزستانی، ابیاتی را در وصف پیامبر اعظم(ص) و امام جعفر صادق(ع) سرود.

همچنین حجت الاسلام و المسلمین کعبی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در بخش دیگری از این مراسم، با بیان اینکه میلاد پیامبر اعظم(ص)، نقطه آغاز تحول بزرگ برای شکل‌گیری تمدن انسانی است، اظهارداشت: این تمدن بر پایه توحید، آزاداندیشی و آزادگی، کرامت انسان، مسئولیت‌های اجتماعی، برادری، امت سازی و تلاش برای تحقق عدالت بود که پیامبر نقطه آغازین آن و انقلاب اسلامی استمرار آن را مجدد بنا نهاد.

وی ادامه داد و گفت: در مدتی که حضرت رسول وظیفه پیامبری بر عهده‌اش بود، توانست در سایه مکتب زلال ناب و آموزه‌های وحیانی قرآن مجید و همراهی مردم، نظام جاهلیت را به‌نظام الهی متمدنانه تبدیل کند و امروز وظیفه روحانیون است که ادامه دهنده راه پیامبر باشند و مردم را از جهالت و گمراهی بیرون آورند.

بر اساس این گزارش، پس از اتمامی سخنرانی، ۱۰ نفر از طلاب مدرسه علمیه امام حسین(ع) به دست حجت الاسلام و المسلمین کعبی ملبس شده و راه سخت فقاهت و تبلیغ دین را به صورت رسمی آغاز کردند.

 

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha