جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
جوشقانیان

حوزه/ سخنران حرم بانوی کرامت گفت: رسول خدا توانستند به‌واسطه اخلاق حسنه دین اسلام را گسترش بدهند و به رزائل اخلاقی عصر جاهلی غلبه پیدا کنند و مردمان گرفتارشده در فساد و تباهی را هدایت و نجات بدهند.

به گزارش  خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام  والمسلمین جوشقانیان عصر امروز در سالروز میلاد نبی گرامی اسلام و امام صادق علیه السلام در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س)، گفت: امتیازات و مواهبی که خداوند به رسولش عطا نموده است، بسیار عظیم و زیاد است که عقول ناقص بشری قادر به درک آن‌ها نیست و فقط اهل‌بیت(ع) می‌توانند این فضایل را بازگو و درک نمایند.

وی افزود: فضایل نبی گرامی اسلام به‌قدری گسترده و فراوان است که حتی دشمنان رسول خدا نیز نمی‌توانستند آن فضایل را کتمان نمایند و مجبور می‌شدند به وجود کمالات و فضایل عظیم حضرت اعتراف نمایند.

عضو هیئت مدیره موسسه سیره روایت سیره شهدا خاطرنشان کرد: یکی از فضایل مهم واصلی حضرت، خوش‌اخلاقی و حسن خلق است که در همه حالات، در هر زمان و مکانی خوش‌رفتار بودند و توانستند به‌واسطه اخلاق حسنه دین اسلام را گسترش بدهند و به رزائل اخلاقی عصر جاهلی غلبه پیدا کنند و مردمان گرفتارشده در فساد و تباهی را هدایت و نجات دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین جوشقانیان در ادامه تأکید کرد: احسن الاعمال در نزد نبی گرامی اسلام، همان خلق عظیم و اخلاق خوش است که می‌تواند باعث تألیف قلوب شود و رفتارشناسی حضرات معصومین نسبت به مراجعین، اصحاب، دشمنان، توده‌های مردم و...در طول تاریخ زندگی‌شان می‌تواند بهترین الگو برای ما انسان‌ها باشد.

سخنران حرم بانوی کرامت یادآور شد: رفتار مناسب و اخلاق حسنه مردان وزنان در داخل منزل نسبت به همدیگر باعث می‌شود جامعه اصلاح و مانع از بروز مشکلات عدیده دیگری شود.

وی گفت: یکی دیگر از امتیازات مهم نبی گرامی اسلام، اسوه بودن می‌باشد؛ ما انسان‌ها باید با تأسی از رفتار، گفتار، کردار و منش حضرت در سبک زندگی، عبادت و... به‌گونه‌ای رفتار نماییم که مطابق با چیزهای باشد که رسول خدا امر به آن‌ها کرده است.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha