پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
اتحادیه جهانی زنان مسلمان

حوزه/ کمیسیون «اتحادیه جهانی زنان مسلمان» یکی از کمیسیون های تخصصی سی ودمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی با قرائت بیانیه ای به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، کمیسیون «اتحادیه جهانی زنان مسلمان» از کمیسیون های فعال در سی و دومین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی در تهران در روز یکشنبه با حضور فعالان عرصه زنان در کشورهای اسلامی برگزار شد.

پس از بحث و تبادل نظر فعالان این عرصه و سخنرانی آیت الله اراکی، بیانیه پایانی این کمیسیون قرائت شد.

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است :

تقویت روحیه ظلم ستیزی و دفاع از مظلوم ـ بویژه فلسطینی‌ها ـ در برابر ظالم، و نیز اهمیت نهادینه سازی فرهنگ وحدت و مقاومت در عرصه‌های مختلف علمی، اقتصادی و فرهنگی نقش زنان در تحولات اخیر را دو چندان کرده است و از همین رو، اعضای کمیسیون اتحادیه جهانی زنان مسلمان پس از بحث و تبادل نظر بر موارد زیر در کمیسیون به اجماع رسیدند.

۱. تأکید بر رسالت تشکل‌های اجتماعی بانوان نخبه ـ براساس موقعیت و تخصص آنان در انسجام امت اسلامی و پایایی و پویائی مقاومت در فلسطین، یمن، بحرین، سوریه، لبنان، افغانستان، میانمار و... 

۲. تأکید بر مطالبه زنان مسلمان از مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برای اقدام جهت پایان دادن عضویت رژیم غاصب صهیونیستی در شورای امنیت سازمان ملل متحد به علت ادامه نقض قوانین و میثاق های بین المللی.

۳. تأکید بر تحریم همه‌جانبه (سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، ورزشی، گردشگری و ...) رژیم صهیونیستی، از جانب کلیه کشورهای اسلامی.

۴. تأکید بر مقاومت و مقابله همه جانبه از جمله مقابله موشکی توسط نیروهای مقاومت فلسطین که پاسخی است کوبنده به جنایات رژیم صهیونیستی که استمرار آن، تنها راه شکستن اتحاد شوم صهیونیسم و استکبار جهانی و پیروزی نهایی ملت فلسطین و امت اسلامی است.

۵. تأکید بر همبستگی و مقاومت اسلامی بر اساس چشم انداز جامع اسلامی و با بهره‌گیری از فضای مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای برای تحقق صلح عادلانه در کشورهای اسلامی که استکبار و حاکمان دست نشانده منطقه با ایجاد گروه‌های افراطی - تکفیری درصدد مخدوش کردن آن هستند

۶. تأکید بر نقش برجسته و حیاتی زنان در پیروزی و پيشرفت‌هاي جمهوري اسلامي ایران و نیز در حمایت از خط مقاومت

۷. اتحاديه جهانی زنان مسلمان حمایت معنوی خود را از کمیسیون "زنان برای قدس" -که هم اکنون در برخی تز کشورهای اسلامی مشغول به کار است و با موسسات بین المللی و محلی مرتبط است و فعالیت ها و پروژه های حمایتی از موضوع قدس و به ویژه زن و خانواده فلسطینی برگزار می کند- اعلام می دارد.

8. شرکت کنندگان در کمیسیون اتحادیه جهانی زنان مسلمان با موضوع "زن و مقاومت" بر نقش بی بدیل زن و خانواده به عنوان مربی نسل جدید در گسترش فرهنگ وحدت و مقاومت در عرصه‌های مختلف علمی، اقتصادی و فرهنگی – اجتماعی با تمسّک به آموزه های نبی مکرم(صلوات الله علیه و آله ) و الگوگیری از سیره عملی فاطمه بانوی مهر- ام ابیها(سلام الله علیهما) ، تأکید نمودند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha