سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام رفیعی

حوزه/ سخنران حرم بانوی کرامت گفت: مسلمانان باید نبی گرامی اسلام را در همه حالات با تمام توان یاری نمایند و قرآن را که کتاب آسمانی و به همراه پیامبر(ص) نازل‌شده است را اطاعت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی امشب در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س)، گفت: در آیه 157 سوره مبارکه اعراف خلاصه‌ای از آیات مختلف در خصوص ویژگی‌های نبی گرامی اسلام و وظایف انسان‌ها در قبال پیامبر(ص) ذکر شده است.

وی در تبیین این نکات 14 گانه گفت: نخست اینکه نبی گرامی اسلام، رسول خدا بودند و رسالتش بیدار کردن انسان بود و دوم این که ایشان نبی خدا بودند یعنی به حضرت وحی نازل می‌شد. نکته سوم این است که حضرت از زمان تولد تا بعثت در کلاس درس هیچ بشری شرکت نکرده و بی‌نیاز از سواد بشری بودند؛ و نکته چهارم اینکه اسم و اوصاف پیامبر(ص) در کتاب انبیاء الهی آمده است.

سخنران حرم بانوی کرامت در ادامه افزود: پنجمین و ششمین  مطلب آیه 157 سوره اعراف اشاره به امربه‌معروف و نهی از منکر توسط نبی گرامی اسلام است که امربه‌معروف و نهی از منکر، شرعی، عقلی و اجتماعی است که هر سه صورت آن را پیامبر در جامعه انجام می‌دادند.

عضو هیئت علمس جامعه المصطفی یادآور شد: ویژگی هفتم و هشتم رسول خدا این است که حضرت چیزهای پاک و پاکیزه و قابل‌استفاده را حلال اعلام نموده و خبائث و چیزهایی که برای انسان‌ها مضر می‌باشد را حرام کردند. این‌گونه مسائل جای اجتهاد و تشخیص فردی و سلیقه‌ای برای ما انسان‌ها نیست و باید به تکلیف عمل نماییم؛ همان‌گونه پیامبر(ص) مضاربه را حلال و ربا را حرام، گوشت گوسفند را حلال و خوک را حرام، انگور را حلال و شراب را حرام اعلام نموده است عمل نماییم.

وی تأکید کرد: ویژگی نهم و دهم نیز مربوط می‌شود به اینکه نبی گرامی اسلام با آمدنش، قوانین دست‌وپا گیر و اضافی را از دوش مردم برداشت و غل و زنجیرها و خرافاتت و قوانین جاهلی را از زندگی مردم خارج نمود و عقلانیت و خردورزی که دقیقاً نقطه مقابل خرافات گرایی هست را در جامعه نهادینه کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی تأکید کرد: وظیفه مردم در مقابل نبی گرامی اسلام چهار مورد است که عبارت‌اند از اینکه انسان‌ها باید به پیامبر ایمان کامل بیاورند، به پیامبر(ص) به معنای واقعی کلمه احترام بگذارند و هتک حرمت نکنند، نبی گرامی اسلام را در همه حالات با تمام توان یاری نمایند و قرآن را که کتاب آسمانی و به همراه پیامبر(ص) نازل‌شده است را اطاعت کنند.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha