دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
اخلاق

حوزه/ حضرت صادق (ع) فرمود: خداى عزّوجل فرموده: هر كه در ميان دسته اى از مردم مرا ياد كند، من او را در ميان دسته اى از فرشتگان ياد كنم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، کتاب «واژه هاي اخلاقي از اصول كافي» اثری از مرحوم آيت الله علی مشکینی است که در آن روایاتی زیبا و قابل استفاده پیرامون مباحث مختلف اخلاقی آمده و «حوزه نیوز» منتخبی از این روایات را در شماره های گوناگون تقدیم علاقمندان می نماید.

* آداب مجلس

1. حضرت صادق (ع) فرمود: هيچ مجلسى نباشد كه در آن نيكان و بدكاران گرد هم اجتماع كنند و بى ياد خداى از آن برخيزند، جز اينكه در روز قيامت براى آنها مايه حسرت باشد.

 

2. امام باقر(ع) فرمود: همانا ذكر ما، ذكر خداست و ذكر دشمن ما ذكر شيطان است.

 

3. حضرت باقر(ع) فرمود: هر كه خواهد به پيمانه تمام مزد برد (و به كامل ترين وجهى بى كم و كاست از خدا ثواب دريافت كند) بايد هنگامى كه مى خواهد برخيزد بگويد: «سبحان ربك العزة عما يصفون و سلام على المرسلين و الحمدلله رب العالمين».

 

4. امام باقر(ع) فرمود: در تورات تحريف نشده نوشته شده است كه همانا موسى از پروردگار پرسيد و عرض كرد: بارالها! گاهى در مجالسى حضور مى يابم كه تو را عزيزتر و والاتر از آن مى دانم كه در آن مجلس ها تو را ياد كنم؛ خداوند فرمود: اى موسى به ياد من بودن در هر حالى نيكوست.

 

5. حضرت صادق (ع) فرمود: خداى عزّوجل فرموده: هر كه در ميان دسته اى از مردم مرا ياد كند، من او را در ميان دسته اى از فرشتگان ياد كنم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha