سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
رژیم صهیونیستی

حوزه/ محمود عباسی تصریح کرد: رژیم جعلی و غاصب اسرائیل بارها قواعد آمره بین المللی را زیرپا گذاشته است و باید حقوق دانان و فعالان اسلامی در این عرصه فعال باشند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، دکتر محمود عباسی، امروز در کمیسیون حقوق بشر اسلامی در سی و دومین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی، در تهران گفت: بر اساس قانون اساسی فلسطین مصوبه 2002 اصل تفکیک قوا به عنوان شاکله حاکمیتی آنها ارایه شده است.

وی افزود: انتخاب نخست وزیر به شورای قانونگذاری می رسد این مجلس در سال 2006 به 132 نماینده رسیده؛ بر اساس قانون اساسی فلسطین این کشور بر اساس شریعت اسلامی اداره می شود.

این حقوقدان  بیان کرد: پس از پیمان اسلو فلسطین به سه منطقه تقسیم شد؛ در منطقه الف که نوارغزه در آن قراردارد تحت پوشش تشکیلات خود گردان است و منطقه ب تحت کنترل فلسطینیان با نظارت صهیونیست ها و منطقه سوم که صهیونیستها بر آن نظارت دارند.

وی گفت: وقتی اصول بین المللی را مشاهده می کنیم، به این نتیجه می رسیم که در عرصه تعهدات حقوق بشری رژیم اشغالگر قدس در خصوص قواعد آمره بین المللی حقوق بشر دوستانه و قطعانه های بین المللی به اصولی چون ممنوعیت تجاوز و رعیات حقوق بشردوستانه و اصل آزادی ملت ها تعدی کرده است.

وی تصریح کرد: اسراییل به هیچ یک از اصول و قواعد آمره حقوقی پایبند نبوده و هزاران بار آنها را نقض کرده و به هیچ تعهد بین المللی نیز پایبند نیست که در این زمینه حقوق دانان جهان اسلام باید به شکل کوشا و فعال در مقابل آنها موضع بگیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha