شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
جلیلی

حوزه/ جلیلی با تاکید بر این که نرم افزار انقلاب اسلامی آمریکا را زمین گیر کرد، تصریح کرد: اگر آمریکا جرأت رفتن به سمت گزینه نظامی علیه ایران را ندارد به دلیل این است که می داند که این کار بی فایده و بی اثر است و امروز نیز ناقوس بی اثر شدن تحریم ها بلند می شود تا ثابت کند که سنت الهی چگونه در جهان تحقق می یابد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، دکتر سعید جلیلی، امروز در نشست «40 سال دستاورد در سایه مقاومت» که در حاشیه کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی، در تهران برگزار شد گفت: بیش از 5 قرن است که تمدن غرب در یک خلاء رقابتی، یکه تازی می کند؛ پس از جنگ جهانی دوم تا امروز انحصاراتی را نیز ایجاد کرده، از جمله این انحصارها می توان به داشتن سلاح نامشروع هسته ای، امتیاز وتو، و... اشاره کرد؛ منطق این انحصارات نیز یک منطق قدیمی استکباری است که همان، زور است.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی اظهار کرد: امروز دنیا شاهد است که دنیای استکبار با شعار حقوق بشر و دموکراسی بر اساس این انحصارات به خود اجازه می دهند برای ملت ها تعیین تکلیف کنند.

وی افزود: دستاوردهای تمدن غرب و لیبرالیستی حمایت از کودک کشان و متجاوزان و کثیف ترین رژیم ها است؛ زمانی که مسئولیت گفتگوهای هسته ای را با شش قدرت جهانی داشتم این سؤال مطرح می شد که چرا علی رغم صلح آمیز بودن فعالیت های هسته ای، همه قدرت ها با هم جمع شده اند که مانع فعالیت سانتریفیوژهایی شوند که زیر نظر آژانس بین المللی انرژی اتمی کار می کنند؟.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی بیان کرد: پس از توافق هسته ای و اعلام چند باره پایبندی ایران به توافق، آمریکا اعلام می کند که بازهم بر فشارهای خود خواهد افزود؛ این مسئله ناظر به این مطلب که ترس آنها از چیز دیگری است.

وی گفت: این موفقیت های عظیم که آمارهای جهانی نیز به آن اذعان دارند به اندیشه و نرم افزار انقلاب اسلامی وابسته است، یعنی ثابت کردیم می توانیم مقاومت کنیم و در عین این مقاومت، پیشرفت هم کرد؛ یعنی می توانیم در عرصه های سیاسی و اجتماعی و فرهنگی این دو را با هم داشته باشیم.

جلیلی اظهارکرد: نرم افزار انقلاب اسلامی زمینه ساز بروز تمدنی است که می تواند با سرعت از تمدن غرب پیشی بگیرد و فطرت انسان ها را جذب کند؛ دستاورد انقلاب اسلامی این است که در مقابل مدعیان دروغین دموکراسی نمونه ای از مردم سالاری دینی مبتنی بر اندیشه دینی نشان داد که مردم را به حیاتی جدید و الهی دعوت کرد.

وی افزود: امروز باور قرآنی مردم ما به تجربه عینی دشمنان مبدل شده است که وقتی ملتی یک چنین اندیشه ای پیدا کند حیات جدیدی نیز پیدا می کند؛ به یکی از شخصیت های اروپایی گفتم که در مردم سالاری دینی، مشارکت شهروند در رای دادن خلاصه نمی شود، بلکه با نثار 4 فرزند خود به این انتخاب یعنی انقلاب اسلامی افتخار می کند.

جلیلی بیان کرد: استکبار می خواست رژیم شاه بماند و یا صدام در مقابل ما پیروز شود و در این راه از هیچ تلاشی فروگذار نکردند، امروز نه تنها صدامی در کار نیست، بلکه ملت های ایران و عراق عمیق ترین پیوندها را رقم زدند.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی ادامه داد: انقلاب اسلامی ثابت کرد می تواند روند پیروزی های رژیم صهیونیستی را به شکست های پی در پی مبدل کند؛ یعنی با این اندیشه جنوب لبنان آزاد می شود و حماس و حزب الله شیعه و سنی شکست های عظیمی را به رژیم صهیونیستی تحمیل می کنند.

جلیلی اظهارکرد: انقلاب اسلامی نشان داد که نباید ترسید و نگران شد؛ اگر اهرم قدرت های بزرگ، ترساندن ملت ها است، انقلاب اسلامی ثابت کرد که باطل السحر قدرت های بزرگ، نترسیدن است.

وی افزود: از مهمترین دستاوردهای ایران اسلامی آن است که علی رغم همه این توطئه ها جمهوری اسلامی ایران از امنیت مثال زدنی برخودار است و نقشی مهم در تامین امنیت منطقه ایفا می کند؛ نرم افزار انقلاب اسلامی امنیت پایدار را در ایمان و عدالت تعریف کرده است.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی بیان کرد: زرادخانه های واقعی قدرت که امنیت و پیشرفت را به ارمغان آورده، در ایمان و عدالت است؛ موفقیت نرم افزار انقلاب اسلامی در این است که در چارچوب محاسباتی دشمن عمل نکرد و آن را نپذیرفت.

جلیلی اظهارکرد: اگر آمریکا جرأت رفتن به سمت گزینه نظامی علیه ایران را ندارد به دلیل این است که می داند که این کار بی فایده و بی اثر است و امروز نیز ناقوس بی اثر شدن تحریم ها بلند می شود تا ثابت کند  سنت الهی چگونه در جهان تحقق می یابد و باطل نیز چگونه در میان هجمه های همه جانبه از بین می رود.

وی افزود: انقلاب اسلامی ما به جوانی تناور و نیرومند مبدل شده؛ تمام روسای جمهور آمریکا این سخن امام راجل را باور کردند که «آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند»؛ ما به امت اسلامی ثابت کردیم در مبارزه با آمریکا هم می توانیم پیشرفت کنیم و همگان دریافتند هزینه سازش با آمریکا بیشتر از مبارزه با آمریکا است.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی بیان کرد: مصر چندی قبل از انقلاب در سایه متحدین آمریکا در آمد و ایران در راه مبارزه با آمریکا قرار گرفت و فاصله این دو کشور امروز گواه این مدعی است.

وی گفت: آمریکایی ها امروز حتی وابستگان خود را گاو شیرده می خوانند؛ نتیجه سازش و اعتماد به آمریکا آن بود که آمریکا با گستاخی سفارت خود را به بیت المقدس منتقل کند و نتیجه خط مقاومت آن بود که ملت ها شاهد شکست های رژیم صهیونیستی بودند.

جلیلی اظهار کرد: امروز آمریکا ضعف خود را در مقابل اسلام حس کرده است؛ اسلام برای تعالی انسان آمده است و تمدن و قدرت آینده دنیا از آن اسلام است؛ از افتخارات امروز ما این است که امروز آمریکا سرگردان شده و دست به دامان اسلام آمریکایی شده؛ یعنی یا با اسلام لیبرال مسلمانان را از جنگ با خود منصرف کند و یا با چهره افراطی این رقابت را تغییر دهد.

وی افزود: امروز وحدت جهان اسلامی حول محور حبل الله المتین می تواند به نظام تمدنی بیانجامد؛ باید گفتمان وحدت را به گفتمان اصلی جهان اسلامی مبدل کنیم؛‌ باید این توان را مصروف نجات قدس کنیم که خواهیم کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha