جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
 تصاویر/ دیدار اعضای شورای عالی حوزه با آیت الله العظمی وحید خراسانی

حوزه/ اعضای شورای عالی حوزه های علمیه با حضرت آیت الله وحید خراسانی دیدار و گفت و گو کردند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله وحید خراسانی امروز در دیدار اعضای شورای عالی حوزه های علمیه که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، پس از استماع گزارش وضعیت حوزه های علمیه سراسر کشور، با اشاره به زحمات و تلاش های بزرگان حوزه علمیه گفتند:این حوزه، مهد تربیت شیخ طوسی، شیخ مفید، ابن قولویه، صاحب جواهر و شیخ انصاری بوده است.

ایشان بیان داشتند: تجلای علمی ، اخلاقی و مصنفات آنها بهت آور است. این حوزه باید احیا شود و احیائش توسط شما است.

این مرجع تقلید، در ادامه با اشاره به آیه شریفه " لیتفقهوا فی الدین و لینذروا قومهم" و رسالت مهم حوزه ها گفتند: احیای حوزه به دو چیز است: یکی تفقه در دین و دیگری انذار. قرائت قرآن را در حوزه ها ترویج داده و توجه به امام زمان علیه السلام را تعمیم دهید تا همه هر روز قرآن را بخوانند و به آن حضرت هدیه کنند ، و شبها هم سوره یاسین را خوانده تقدیم حضرت زهرا علیها السلام نمایند.

مددی گر به چراغی نکند آتش طور ***چاره تیر شب وادی ایمن چه کنم

معظم له در پایان با اشاره به وظیفه خطیر مدیران حوزه ها گفتند: دو مطلب مهم است: یکی استقلال حوزه. حوزه باید فقط فانی در امام زمان علیه السلام باشد، و دوم ، احیاء امر آل محمد علیهم السلام به تفقه و انذار. خداوند خطاب به موسی فرمود: اگر دو کار را انجام دهی برتر و والاتر از صد سال صیام ایام و قیام لیالی است. موسی با تعجب پرسید: این کار چیست؟ خطاب آمد یکی رد آبق و دیگری ارشاد ضال. رد آبق ، توبه دادن گنهکار و ارشاد ضال ، هدایت به امام زمان است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • علوی IR ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
    0 0
    قلب رو امام زمان عج هدایت میکند ،حال یک عده بادیدن این جمله از اقا وحید یک میلیون توجیه سیاسی کج ومعوج سیاسی به ذهنشون میاد تا این حرفها رونادیده بگیرند ،هرکسی قابلیت هدایت ندارد