جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ گردهمایی طلاب و فضلای شهرستان میانه

حوزه/ در شهرستان میانه حدود ۶۷ روحانی مشغول تبلیغ و ترویج دین مبین اسلام هستند که از این تعداد ۶ نفر در خود شهر میانه و مابقی در روستاها در حال فعالیت می باشند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید شهاب الدین حسینی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در گردهمایی طلاب میانه ای مقیم قم با تبریک هفته بسیج و با اشاره به فعالیت های تبلیغی در استان گفت: در شهرستان میانه حدود 67 روحانی مشغول تبلیغ و ترویج دین مبین اسلام هستند که از این تعداد 6 نفر در خود شهر میانه و مابقی در روستاها در حال فعالیت می باشند.

وی افزود: شش روحانی مستقر و 10 نفر نیز به صورت طرح هجرت فعال بوده و هشت خانه عالم نیز وجود دارد که مورد استفاده قرار گرفته است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی همچنین از 47 شهید روحانی دوران دفاع مقدس این استان یاد کرد و گفت: روحانیت در شهرستان میانه از روز اول خدمت به انقلاب کرده و در دوران دفاع مقدس نیز 47 روحانی تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران نموده که از لحاظ آماری بسیار بالاست.

وی از آماده شدن ساختمان اداره تبلیغات اسلامی شهرستان میانه خبر داد و بیان داشت: با پیگیری امام جمعه و سایر مسئولین شهرستان، ساختمان اداره کل تبلیغات اسلامی در زمینی به متراژ 800 متر و زیربنایی به متراژ یک هزار و 500 متر مربع آماده شده که در ایام تبلیغی در خدمت روحانیون و مبلغان خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی در پایان به رشد قابل توجه فعالیت های تبلیغی طلاب و روحانیون در شهرستان میانه اشاره کرد و گفت: بیش از 64 هزار نفر ساعت فعالیت تبلیغی روحانیون میانه ای در سایت سازمان تبلیغات ثبت شده که رشد بسیار چشمگیری داشته است.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین عبدالله محمدی، امام جمعه میانه نیز در این گردهمایی گفت: حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی عزت این استان است که با حضور خود ثابت کرد یک روحانی با حضور انقلابی می تواند صحنه را به نفع اسلام و قرآن تغییر دهد.

وی نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی را یک روحانی به معنای واقعی عمل گرا دانست و گفت: طلاب و روحانیونی که در این جلسه حضور دارند، از جمله کسانی هستند که عمر خود را در راه دین و انقلاب گذاشته اند.

امام جمعه میانه ابراز داشت: امروز در زمانه حساسی قرار داشته و رهبر معظم انقلاب نیز بر این اساس، نقشه راه را بیان کرده اند و جا دارد از مشی بزرگان استفاده نماییم تا دچار مشکل نشویم.

وی با تأکید بر وحدت و یکدلی عموم مردم و مسئولان برای تحقق نقشه راه انقلاب اسلامی ایران گفت: با توکل و توسل به اهل بیت عصمت و طهارت قطعا می‌توان آرمان های اصیل انقلاب اسلامی ایران را عملی کرد، به شرطی ابتدا خود عامل به آن مسائلی باشیم که مردم را بدان سفارش می کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی با تأکید بر اینکه جامعه  نیاز به عالم به زمان دارد، خاطرنشان ساخت: طلاب باید خود را به مجهز به اخلاق کرده و در جهت تحقق منویات رهبر معظم انقلاب تلاش نمایند.

وی در پایان خطاب به نماینده ولی فقیه گفت: از حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم درخواست داریم تا توجه بیشتری به حوزه های علمیه شده و گسترش بیشتری پیدا کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha