چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
جلسه طلاب آوج و آبگرم

حوزه/ ما باید استعدادهای خود را کشف کرده و بر اساس آن، به وظایف تبلیغی و فرهنگی خود بپردازیم تا بتوانیم اثرگذار باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام صالحی، شب گذشته در جمع طلاب و فضلای آوج و آبگرم مقیم قم که در دفتر قزوینی ها برگزار شد، اظهار داشت: سوره یاسین، سوره علما است؛ چراکه در این سوره آمده است: «و جاء من اقصی المدینه رجل یسعی قال یا قوم اتبعوا المرسلین*اتبعوا من لا یسئلکم اجرا و هم مهتدون/ و از دورترین منطقه شهر، مردی با شتاب آمد و گفت: ای قوم من از این انبیاء پیروی کنید*از کسانی که پاداشی درخواست نمی کنند و خود هدایت یافته اند پیروی کنید».

وی با بیان این مطلب که عالمان، پیامبران بلاد هستند، ابراز داشت: ما در میان بزرگان شهر خود کسانی را داشته و داریم که در مباحث اخلاقی بسیار سرآمد بوده و خاطرات خوب بسیاری از آنان به جای مانده است.

امام جمعه آبگرم خاطرنشان ساخت: امروز هدایت و تقوای مردم بر عهده ماست و باید در این مسیر قدم برداریم.

حجت الاسلام  صالحی تصریح کرد: ما باید استعدادهای خود را کشف کرده و بر اساس استعداد خود به وظایف تبلیغی و فرهنگی خود بپردازیم تا بتوانیم اثرگذار باشیم.

وی بیان داشت: عالم باید امام المتقین و امام الرحمه جامعه خود باشد تا حق طلبگی أدا شده و مردم دیار او بهره مند شوند.

امام جمعه آبگرم اظهار داشت: قرآن باید بر قلب ما وارد شود که البته نیازمند اذن است؛ چراکه قرآن بر هر قلبی وارد نخواهد شد؛ چون قلب باید حرم الله شود تا قرآن بتواند در آن وارد گردد.

حجت الاسلام صالحی ابراز داشت: طلاب و فضلا برای مباحث تبلیغی خود باید با اذن و اجازه از معصومین(ع) به این امر بپردازند؛ چون با اجازه است که می توانیم اثر بهتری در مخاطب خود داشته باشیم.

این استاد حوزه اذعان داشت: توجه به مباحث پژوهشی یکی از ضروریاتی است که طلاب و فضلا باید به این سمت به پیش بروند؛ همچنین گرفتن مشاوره از اساتید مجرب از دیگر مباحث ضروری است که نیاز طلاب جدیدالورود ماست تا بتوانند بر اساس استعدادهای خود حرکت نمایند.

حجت الاسلام  صالحی گفت: فراگیری یکی از زبان های خارجی و همچنین فراگیری آموزش های کاربردی از دیگر ضروریاتی است که باید به آن پرداخت.

وی در بخش دیگر از سخنان خود خاطرنشان ساخت: ما در منطقه آوج و آبگرم منتظر حضور گرم شما عزیزان هستیم و با تمام توان پذیرای شما خواهیم بود.

امام جمعه آبگرم تصریح کرد: امروز کار فرهنگی و تبلیغی در منطقه سخت است؛ اما باید صبور بود و به وظیفه خود عمل کرد.

حجت الاسلام بیان داشت: امروز به برکت نماز جمعه، کارهای فرهنگی بسیاری در منطقه در حال انجام است که یکی از برکات نماز جمعه، حضور قریب به هزار نفر در پیاده روی اربعین بوده است.

همچنین حجت الاسلام میرزایی، نماینده طلاب و فضلای آوج و آبگرمی مقیم قم در این جلسه اظهار داشت: امام علی علیه السلام فرمودند: انسان با بصیرت کسی است که بشنود و خوب بیندیشد و نگاه کند و از تجارب دنیا بهره بگیرد، سپس در راه روشن حرکت نماید.

وی ابراز داشت: در روزگاری قرار داریم که حق و باطل با یکدیگر مخلوط شده است؛ به همین دلیل باید این فرمایش حضرت امیر(علیه السلام) را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

نماینده طلاب و فضلای آوج و آبگرمی مقیم قم خاطرنشان ساخت: همچنین أمیرالمؤمنین(ع) در روایت دیگری فرمودند: کسی که بر غیر بصیرت عمل کند، همانند کسی است که بیراهه می رود و چون بیراهه می رود، به مقصد نمی رسد.

حجت الاسلام میرزایی تصریح کرد: وارد شدن در میدان عمل یکی از نشانه های بصیرت است و در این راستا طلاب و فضلا باید کمر همت بسته و برای امر تبلیغ به منطقه خود هجرت نمایند.

وی بیان داشت: امروز دین مردم در معرض خطر است و وظیفه فضلا و روحانیون است که با این خطرها مبارزه کرده و با حضور در منطقه تبلیغی خود با این مشکلات مقابله نمایند.

نماینده طلاب و فضلای آوج و آبگرمی مقیم قم اظهار داشت: امروز در فضای مجازی به دنبال سست کردن اعتقادات مردم بوده و از این راه وارد شده اند که می طلبد ما نیز وارد شده و با این هجمه ها مبارزه نماییم.

حجت الاسلام میرزایی در پایان ابراز داشت: ولایتمداری باید سرلوحه کار ما قرار گیرد و یکی از بزرگانی که ولایتمداری خود را به خوبی نشان داده است، سید حسن نصرالله است که عمل به منویات ولی فقیه را واجب دانسته و بر اساس آن قدم بر می دارد.

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha