جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
قوسی

حوزه/رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی مطرح کرد: راندمان آبیاری قبل از انقلاب ۲۷ درصد بوده که بعد از انقلاب به ۴۵ درصد رسیده است همچنین به ازای هر مترمکعب آب ۷۰۰ گرم تولید خشک داشته ایم که این رقم به یک کیلو و ۲۰۰ گرم رسیده و تا بیش از ۲ کیلوگرم ظرفیت دارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، غلامرضا قوسی رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی، امروز در اجلاسبه شهدای کشاورز خراسان جنوبی، اظهار داشت: فرصتی فراهم شد تا یادی کنیم از شهدای عزیز و بزرگوار که اجلاسیه امروز به پاس و گرامی داشت 213 شهید بخش کشاورزی برگزار شده است.

وی افزود: تفکر، اندیشه و سیاستی شکل گرفت که باید یک ارگان و ساختار به پیشرفت و آبادانی کشور کمک کند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی بیان داشت: برای پیشبرد این تفکر باید ساختاری تعریف می شد که در اندیشه ها و تفکر امام(ره) با تاکید بر ظرفیت و مشارکت مردمی در بخش های مختلف عمرانی و روستایی جهاد سازندگی در سال 58 شکل گرفت.

قوسی با اشاره به اینکه عملکرد مناسب باعث شد این ساختار یک الگو و فرهنگ که همان خدمت به محرومین است به ما بدهد، اضافه کرد: همزمان با شروع به کار جهادسازندگی در دوران دفاع مقدس که خدمت و پشتیبانی رزمندگان دفاع مقدس بوده است مشغول کار و فعالیت و همراهی و همکاری با نیروی نظامی و انتظامی بوده است.

وی تصریح کرد: در استان خراسان جنوبی 39 شهید و 309 جانباز و 8 آزاده داریم و همچنین خدمات ارزنده ای در دوران دفاع مقدس داشته است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی عنوان کرد: سنگرسازانی که در سنگرهای گروهی و انفرادی مشغول فعالیت شدند، فعالیت در پل سازی، اورژانس، سکوهای مختلف، تعمیر تجهیزات و در تمام این صحنه ها جهادسازندگی حضور فعال داشتند که از همه کسانی که در این عرصه کار و تلاش کردند تقدیر می کنیم.

قوسی یادآور شد: امام راحل در سخنرانی های مختلف نزدیک به 652 مورد در این زمینه صحبت کرده اند و تقدیر و تشکر کرده اند.

وی با تاکید بر اینکه این روحیه و تفکر و رشادتها نباید مسکوت بماند و استفاده نشود، گفت: همزمان در کمک رزمندگان دفاع مقدس، در سازندگی و توسعه و عمران مناطق روستایی نیز کارهای عظیمی توسط جهادگران در سطح کشور انجام شد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی متذکر شد: قبل از انقلاب هم در بحث آب و آبیاری خراسان جنوبی استانی خشک بود و نمونه مدیریت منابع آب اعم از حوزانبار و کانال های سفالی در مناطق گذشته نشانه وجود این مشکل در استان بوده است.

قوسی مطرح کرد: راندمان آبیاری ما قبل از انقلاب 27 درصد بوده است که بعد از انقلاب به 45 درصد رسیده؛ همچنین به ازای هر مترمکعب آب 700 گرم تولید خشک داشته ایم که این رقم به یک کیلو و 200 گرم رسیده است و تا بیش از 2 کیلوگرم ظرفیت دارد.

وی با اشاره به اینکه 2 هزار و 707 پروژه انتقال آب با لوله در استان خراسان جنوبی اجرا شده  و بیش از یک هزار کیلومتر لایه روبی شده تا بهره برداران با خیال راحت از آب استفاده کنند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه امروز در تولید گوشت طیور به خودکفایی رسیده ایم و حتی می توانیم نیاز کشورهای همجوار را برطرف کنیم، خاطرنشان کرد: این روحیه انقلابی و فرهنگ موثر و مفید بود که باعث شد با همت و تلاش و مشارکت همه عزیزان این اقدامات انجام شود و این فرهنگ باعث محرومیت زدایی مناطق کمتر توسعه یافته شد.

انتهای پیام/م

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha