پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
نشست خبری فرمانده انتظامی قم

حوزه/ سردار آقاخانی با اشاره به اجرای طرح "روشنگری" در پیشگیری از جرائم از نیمه آذرماه امسال گفت: برخی از شهروندان هنوز به خوبی نسبت به جرائم توجیه نیستند که مقرر شده طرح فوق در ۲۰۰ نقطه از شهر مقدس قم اجرا شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، سردار عبدالرضا آقاخانی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، با اشاره به اقدامات جدید نیروی انتظامی استان قم از دستگاه قضایی قم به عنوان دستگاه برتر و نمونه قضایی یاد کرد و گفت: مسئولان این دستگاه در برخورد با جرایم و تعامل با پلیس بسیار خوب عمل کرده و قاضی و دادستان در صحنه های عملیاتی پلیس حضور داشته و این مهم، قوت قلبی برای پلیس استان به شمار می آید.

وی با بیان این که هیچ کس حق ندارد امنیت اجتماعی شهروندان را دچار خدشه کند، اظهار داشت: در برخورد با اراذل و اوباش و نوامیس مردم بسیار جدی هستیم و از هیچ چیزی واهمه نداریم.

فرمانده انتظامی استان قم با اشاره به اجرای طرح "رضویون" در قم خاطر نشان ساخت: در این طرح که با همکاری سپاه قم از اواخر آذرماه امسال آغاز می شود، با جرایم بویژه سرقت برخورد جدی خواهد شد.

وی با اشاره به آمارهای مثبت در کاهش وقع جرائم خشن در قم تاکید کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان آبانماه نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته، میزان وقوع شرارت در قم هفت درصد کاهش و دستگیری در این زمینه 13 درصد افزایش داشته است.

سردار آقاخانی، مساله مبارزه با مواد مخدر را نیز از دیگر اولویت های فرماندهی انتظامی استان برشمرد و گفت: میزان کشفیات مواد مخدر در قم از ابتدای سال جاری تا پایان آبانماه نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته، 80 درصد افزایش یافته است، اما بحث مهم، خرده فروشان و معتادان که لازم است شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر قم، افزایش کمپ های ترک اعتیاد را در دستور کار قرار دهد.
 

فرمانده انتظامی استان قم با بیان این که از ابتدای سال جاری تا پایان آبانماه، بالغ بر 130 میلیار ریال کالای قاچاق در قم کشف شده است گفت: این استان مکانی برای نگهداری کالای قاچاق نیست و در برخورد با مجرمان بسیار قاطع هستیم و برخورد های ما در ماه های اخیر افزایش یافته و علاوه بر کشف کالا و ارز قاچاق، مقادیر قابل توجهی ارز تقلبی نیز کشف شده است.
سردار آقاخانی در ادامه با اشاره به گزارشهای مردمی مبنی بر اینکه برخی از اماکن محل پاتوق افراد بیکارشده است، ازبرخورد قاطعانه با صاحبان این اماکن خبر داد و گفت: درماه گذشته، 22 مورد از این اماکن در قم پلمب شد.

سردار آقاخانی با اشاره به اجرای طرح "روشنگری" در پیشگیری از جرائم از نیمه آذرماه امسال گفت: برخی از شهروندان هنوز به خوبی نسبت به جرائم توجیه نیستند که مقرر شده طرح فوق در ۲۰۰ نقطه از شهر مقدس قم اجرا شود.

وی با بیان این که از ابتدای سال جاری تا پایان آبانماه، شاهد افزایش هشت درصدی سرقت در استان قم هستیم گفت: البته سرقت در ماه های اخیر روند کاهشی داشته و شورایی با حضور مسئولان 25 دستگاه تشکیل شده است تا بتوانیم با برنامه ریزی و برخورد جدی تر و رصد بیشتر حرکات سارقان، میزان سرقت در استان را کاهش دهیم.

فرمانده انتظامی قم مساله ارتقای امنیت اخلاقی درسطح قم که از دغدغه های مسئولان و مردم محسوب می شود را از اولویت های فرماندهی انتظامی استان ذکر کرد و خاطر نشان ساخت: این کار با برنامه ریزی، افزایش واحدهای گشت امر به معروف، واحدهای پیاده و ایستگاه های ثابت کلید خورده تا بتوانیم شاهد ارتقای امنیت اخلاقی در این استان باشیم.

وی در پایان با اشاره به اینکه تنها کار عملیاتی و پلیسی جوابگوی برخورد با بدحجابی نیست گفت: 26 دستگاه در زمینه امر به معروف و مساله حجاب و عفاف وظایفی دارند، لازم است این دستگاه ها نیز به طور جدی وارد میدان شده و با اقدام های فرهنگی بتوان توفیق های خوبی در این زمینه کسب کنیم.
 

 

 

۳۱۳/۳۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha