جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نماز

حوزه/ معاون تهذیب مدرسه علمیه علامرودشت با بیان اینکه مقصود از سبک شمردن نماز، اهمیت ندادن به آن است، گفت: انسانی که نماز را سبک می شمارد هر عملى که انجام مى‌‌دهد به او پاداش داده نمی شود، دعایش به آسمان نمى‌‌رود و بهره‌‌اى از صالحین براى او نخواهد بود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام هاشمی طی سخنانی در جمع طلاب و روحانیون مدرسه علمیه علامرودشت، با اشاره به عقوبت سبک شمردن نماز، اظهار داشت: پانزده بلا در انتظار کسانی است که نماز را سبک می شمارند.

وی با بیان اینکه مقصود از سبک شمردن نماز، اهمیت ندادن به آن است، افزود: یكى از مصادیق سبک شمردن نماز این است كه شخص گاهى نماز را ترک می كند و یا با نداشتن عذر شرعى، نماز را از اول وقت به تأخیر مى اندازد.

معاون تهذیب مدرسه علمیه علامرودشت ادامه داد: به سرعت قرائت کردن اذکار نماز، صحیح انجام ندادن ركوع و سجود، بدون توجه تلفظ کردن قرائت و اذكار نماز، رعایت نکردن شرایط نماز مانند طهارت، قبله شناختن، وقت و غیره و با بودن مسجد و جماعت نماز را فرادا خواندن از جمله مصادیق سبک شمردن نماز است.

وی خاطرنشان کرد: امام صادق(ع) می فرماید، نخستین عملی كه از انسان محاسبه می شود نماز اوست و اگر درست بود، به مابقی اعمال او نظر می شود و اگر نه به مابقی اعمال نگاه نمی شود، همچنین امام باقر(ع) نیز می فرماید نخستین چیزی كه در روز قیامت محاسبه می شود نماز است اگر پذیرفته شد مابقی اعمال را می پذیرند، در غیر این صورت پذیرفته نخواهد شد.

حجت الاسلام هاشمی، نماز نخواندن را يکی از گناهان بزرگ شمرد و تاکید کرد: نماز خواندن، اما نماز را سبک شمردن و بي اهميت تلقي کردن آن، گناه ديگري است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی، عدم اجابت دعا را از آثار سبک شمردن نماز دانست و ابراز کرد: افرادی که به نماز بی توجهی می کنند و آن را کوچک می شمارند، خداوند نیز به خواسته و اعمال آنان توجه نمی کند.

معاون تهذیب مدرسه علمیه علامرودشت به بلاهایی که در دنیا گریبان گیر افرادی که نماز را سبک می شمارند اشاره و بیان کرد: افرادی که نماز را سبک می شمارند خداوند برکت را از عمر، رزقش مى‌‌برد و سیماى صالحین را از چهره‌‌اش محو مى‌‌کند.

حجت الاسلام هاشمی در پایان گفت: انسانی که نماز را سبک می شمارد هر عملى که انجام مى‌‌دهد به او پاداش داده نمی شود، دعایش به آسمان نمى‌‌رود و بهره‌‌اى از صالحین براى او نخواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha