سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام عبادی

حوزه/نماینده ولی فقیه درخراسان‌جنوبی با تاکید بر این‌که علمی برای جامعه مفید است که با طهارت نفس ترکیب شود، گفت: خدا نکند که علم به دست افراد خبیث سپرده شود که این یک مصیبت عظمی است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، امشب در جلسه افتتاحیه «بینش مطهر» مرکز خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: در تعریف موجودات آن‌گاه که جنس هر موجودی مشخص می‌شود، یک فصل برای آن گذاشته می‌شود و ضمیمه و نوع آن مشخص می‌شود؛ در جمادات‌ و نباتات‌ هم همین‌طور است ولی این موضوع در مورد انسان‌ها صدق نمی‌کند.

نماینده ولی فقیه درخراسان‌جنوبی با بیان این‌که اندیشه ماهیت انسان را تعیین می‌کند، خاطرنشان کرد: همه چیز را بایستی با اندیشه انسان محک زد و به این نتیجه رسید که وی چگونه انسانی است.

وی با اشاره به این‌که فضیلت انسان‌ها اگر چه برای کمال لازم است، ولی کافی نیست، یادآور شد: به عنوان مثال در بحث علم، اگرچه چیزی بالاتر از علم نداریم و داشتن علم از ضروریات است، ولی چیزی که بایستی به آن توجه شود آن است که اگر شروط علم مهیا نباشد همین علم نیز خودش اول مصیبت است و همانند زهر عمل می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با بیان این‌که اخیرا مشاهده می‌شود که از زهرمار، عنکبوت و عقرب چه داروهایی ساخته می‌شود، ابراز کرد: همان طور که اشاره شد، اگر شرایط علم مهیا نباشد، بدترین عواقب را به همراه دارد، چیزی که بشر امروزه بیش از هر زمانی نیازمند آن است.

نماینده ولی فقیه درخراسانجنوبی با اشاره به این نکته که مسئله‌ای که امام راحل(ره) روی آن انگشت گذاشت، "طهارت نفس" بود، عنوان کرد: بر کسی پوشیده نیست که شهید آیت الله مطهری سمبل کامل طهارت نفس بودند که در این خصوص، جای پای هوای نفس در او دیده نمی‌شد.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی افزود: زمانی که یک مرجع تقلید به نوشتن رساله دینی مشغول است به دلیل اهمیت و حساسیت کارش، حتی در زمان نوشتن مباحث مستحبی دین دستش می‌لرزد و می‌نویسد که "بنا بر احتیاط مستحب" و یا "بنا براحتیاط واجب" ولی همین مرجع تقلید وقتی که می‌خواهد در مورد نوشته‌های آیت الله مطهری بنویسد، می‌نویسد "بلا استثنا..."؛ چون به طهارت نفس این انسان بزرگ پی برده است.

وی با تاکید بر این‌که علمی برای جامعه مفید است که با طهارت نفس ترکیب شود، بیان کرد: خدا نکند که علم به دست افراد خبیث سپرده شود که این یک مصیبت عظمی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی ضمن اشاره به آیه شریفه "إِنَّمَا يُرِيدُ اللَّهُ لِيُذْهِبَ عَنكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَ يُطَهِّرَكُمْ تَطْهِيرًا"، تبیین کرد: ماهیت انسان‌ها در اندیشه‌شان تعریف می‌شود؛  شخصیت‌هایی همچون مطهری‌ها و علامه طباطبایی‌ها در حقیقت از جمله بزرگانی هستند که پس از یک هزار و 400 سال دنبال جاودانه کردن علم مکتب امام جعفر صادق(ع) بوده‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با اشاره به این مهم که خداوند متعال طهارت را در خانه اهل بیت عصمت و طهارت(ع) قرار داده است، ابراز کرد: علم مفید و نور هدایت به جامعه دادن از ثمرات وجودی افرادی است که طهارت نفس دارند.

انتهای پیام/ا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha