جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
جنگ نرم

​حوزه/ حجت الاسلام مومنی گفت: امروز دشمنان به شدت حوزه های علمیه را هدف جنگ نرم و تبلیغاتی قرار داده اند و تلاش بسیاری برای جدایی بین جامعه و حوزه های علمیه دارند که خوشبختانه با بصیرت ملت ایران، دشمن در رسیدن به این نیت خود تاکنون ناکام مانده است.

حجت الاسلام سعید مومنی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، با اشاره به ضرورت حضور مستمر و فعال طلاب و روحانیون در اجتماع، اظهار داشت: امروز جامعه بشری چه جوامع اسلامی و چه غیراسلامی برای دور ماندن از انحراف و تباهی نیازمند حرکت در یک مسیر درست هستند و بی شک این مسیر درست را باید از قشر مذهبی و روحانی طلب کرد.

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه استان کردستان ادامه داد: روحانیون باید بتوانند به شکل درستی دین را در جامعه گسترش دهند و حتی بتوانند امور تبلیغی دین خدا را به بیرون از مرزها ببرند زیرا پایه های علمی و معرفی دین اسلام به حدی مستحکم است که خود می تواند یک نظام کامل اقتصادی، سیاسی و... را تشکیل دهد.

حجت الاسلام مومنی ادامه داد: جهان بینی حاکم در جوامع اسلامی همگی مرهون تلاش های روحانیون بوده، زیرا این قشر به خوبی دین را می شناسد و می تواند آن را به جامعه معرفی نماید.

وی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: امروز اگر می بینیم دشمنان علیه روحانیت توطئه و شایعه سازی می کنند، به دلیل آن است که قشر روحانی و طلبه در جامعه حضور دارد و مبانی اسلام را ترویج می دهد و ترویج این مبانی راه نفوذ دشمنان را سد می کند.

حجت الاسلام مومنی تصریح کرد: امروز دشمنان به شدت حوزه های علمیه را هدف جنگ نرم و تبلیغاتی قرار داده اند و تلاش بسیاری برای جدایی بین جامعه و حوزه های علمیه دارند که خوشبختانه با بصیرت ملت ایران، دشمن در رسیدن به این نیت خود تاکنون ناکام مانده است.

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه استان کردستان یادآور شد: امام خمینی(ره) در یکی از سخنرانی ها در جمع حوزویان درباره علت ترس دشمنان اسلام از حوزه ها و روحانیت می فرمایند« از روحانی و اهل محراب می ‏ترسند برای اینكه مروّج اسلام است، چون از اسلام می‏ ترسند».

وی خاطرنشان کرد: امام راحل در جایی دیگر درباره علت دشمنی های معاندان با روحانیت می فرمایند: « از شماها هم كه می‏ ترسند به عنوان اینكه شما هم مبیّن اسلام هستید و می‏ خواهید كه اسلام را در خارج محقق كنید».

حجت الاسلام مومنی در پایان  گفت: حضور مستمر و همیشگی روحانیت در جامعه و ارتباط بیشتر با قشر جوان می تواند به صورت چشمگیری در کاهش ناهنجاری های اجتماعی تاثیرگذار باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha