پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
دکتر کمال اکبری

حوزه/ عضو هیئت علمی دانشگاه صدا و سیما تصریح کرد: هنر متعهدانه و برخاسته از نگاه و رویکرد دینی، بی شک زمینه ساز رشد و تعالی جامعه است.

دکتر کمال اکبری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به یادداشت اخیر مقام معظم رهبری خطاب با سریال سازان رسانه ملی و تاکید ایشان بر لزوم توجه به ارزش های دینی و انقلابی و همچنین اهتمام به ترویج سبک زندگی اسلامی در تولید آثار هنری و رسانه ای اظهار داشت: نقطه اوج و قوت هنر این است که با واقعیت های زندگی همراه باشد و بتواند مردمی که مخاطب چنین هنری هستند را نیز با خود به خوبی همراه و هماهنگ کند.

وی افزود: اساساً هنر زبان گویای جامعه است که از درون افراد می جوشد و خود پیش برنده فرهنگ و تمدن جامعه است به نحوی که چه در زمان گذشته و چه اکنون و چه فردا بسیار موثر است.

معاون مشارکت های اجتماعی سازمان  اجتماعی وزارت کشور همچنین گفت: اگر ما می خواهیم که هنر متعالی در کشور رشد پیدا کند ، حتما نیاز داریم که هنرمندان ما اشراف خوبی به قضایا به خصوص نقاط قوت فرهنگی و تمدنی مان داشته باشند و از سویی خود را متعهد به حفظ و نشر ارزش های دینی و انقلابی بدانند و از سویی متوجه باشیم که تاکید بر مباحث بومی کشور خود ریشه در لزوم توجه به مبانی دینی دارد.

وی تصریح کرد: هنری که برخاسته از دین و ارزش های دینی نباشد، قطعاً در بین مردم جامعه ما که ریشه های عمیق دینی دارند، جایگاه خاصی پیدا نخواهد کرد.

اکبری بیان داشت: از این منظر حتی کسانی که نگاه و رویکرد متدینانه نیز به قضایا ندارند، برای حرفه ای بودن در عرصه هنری خود و فعالیت موثر و جذاب در جامعه ایران اسلامی باید به رویکرد دینی و نظام ارزشی مردم توجه کنند و این همان نکته مهمی است که در یادداشت اخیر رهبر فرزانه انقلاب خطاب به هنرمندان و فیلمسازان و مسئولان صدا و سیما نیز کاملاً مشهود بود.

وی با بیان این که هنر، بسترساز و زمینه ساز سازندگی و رشد و تعالی جامعه است، گفت: هنرمندان باید در این عرصه ها پیشرو جامعه باشند و در راستای توسعه جامعه قدم بردارند؛ چرا که فعالیت هنری درست و متعهدانه و در عین حال حرفه ای به رشد جامعه در عرصه های مختلف کمک می کند و طبعاً توجه به مقوله سبک زندگی ایرانی و اسلامی نیز در همین چارچوب می گنجد.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha