پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام والمسلمین خلیلی دادگستری استان قم

حوزه/ رئیس کل دادگستری استان قم بیان کرد: احکام و اخلاق به منظور تربیت انسان به شکل توام فعالیت می‎کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی امروز در دوره تکمیلی حقوقدانان تراز انقلاب اسلامی در مجتمع یاوران مهدی(عج)، امنیت را یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و گفت: امروزه مرهون خون پاک شهدایی هستیم که این امنیت را به این ملت ارزانی داشتند که سهم نیروهای نظامی و بسیجی، بسیار گرانسنگ است.

وی افزود: اگر بخواهیم نگاهی نقدانانه به چالش های دستگاه قضایی داشته باشیم می توانیم به عدم استفاده متناسب از ظرفیت های مردمی کشور در این دستگاه اشاره کنیم؛ باید به یادداشته باشیم که یکی از مهمترین عوامل ایجاد نافرمانی‎های مدنی مبدل شدن عناوین مجرمانه به عرف است و به همین دلیل باید از عرفی شدن جرایم اجتماعی در جامعه جلوگیری کنیم.

رئیس کل دادگستری استان قم بیان کرد: حقوق دانان در تراز نظام اسلامی باید دارای فضیلت باشند و باید تربیت حقوقدانان تراز انقلاب اسلامی در این راستا مورد توجه جدی قرار بگیرد که البته در این مسیر، توجه به مساله تربیت بسیار مهم است.

حجت‌الاسلام والمسلمین خلیلی بر مساله تربیت نیز در این مقوله تاکید کرد و گفت: تربیت با مساله آموزش متفاوت است؛ در زمان کنونی بیشتر از آن که به آموزش نیاز داشته باشیم، به تربیت نیاز داریم، در تربت تغییر نگرش ذهن افراد صورت می‌گیرد.

رئیس کل دادگستری استان قم با ذکر این مطلب احکام و اخلاق به منظور تربیت انسان به شکل توام فعالیت می‎کنند بیان کرد: حقوق دانان در دفاع از موکلان خود باید علاوه بر موارد قانونی از گزاره‌های اخلاقی به خصوص در دعاوی مرتبط به خانواده استفاده کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha