پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین احمد سالک

حوزه/ نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر عملی نشدن بخشی از مطالبات رهبر معظم انقلاب از شورای عالی انقلاب فرهنگی، تصریح کرد: مقام معظم رهبری درباره این شورا فرموده اند «شورای عالی انقلاب فرهنگی باید قرارگاه فرهنگی کشور باشد»، اما متاسفانه شورا نتوانسته این نقش را به خوبی عملی کند.

حجت الاسلام والمسلمین احمد سالک، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، به مناسبت  19 آذر سالروز تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه»» در اصفهان، به تبیین رسالت ها و وظایف این شورا و چگونگی کارکردهای آن پرداخت.

وی در خصوص عملکرد و دستاوردهای شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب درباره شورای عالی انقلاب فرهنگی فرموده اند: «شورای عالی انقلاب فرهنگی باید قرارگاه فرهنگی کشور باشد»، اما متاسفانه شورا نتوانسته است این نقش را به خوبی عملی کند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: البته طی چند سال فعالیت، شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبات خوبی نیز داشته، به خصوص در زمینه مهندسی فرهنگی، قوانین حجاب و عفاف و قوانین مربوط به حوزه قرآنی اقدامات مناسبی انجام شده و علاوه بر آن اساسنامه های خوبی نیز به تصویب رسانده است، اما مطالبات رهبر معظم انقلاب از شورا هنوز به طور کامل عملی نشده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر عملی نشدن بخشی از مطالبات رهبر معظم انقلاب از شورای عالی انقلاب فرهنگی، تصریح کرد: به عنوان نمونه همین طرح امر به معروف و نهی از منکر و یا طرح های دیگری که باید رئیس جمهور ابلاغ می کرد، اما از سوی ایشان اقدامی صورت نگرفت.

حجت الاسلام والمسلمین سالک اضافه کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی میدان بسیار وسیع هدایت و نظارت بر مسائل فرهنگی کشور است و باید بررسی کرد تا چه میزان موفق بوده است.

عضو فراکسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سؤال خبرنگار پیرامون نقش نظارتی شورای عالی انقلاب فرهنگی در تحقق سند پایدار 50 ساله پیشرفت ایرانی اسلامی خاطر نشان کرد: رهبر معظم انقلاب اجرای این سند را از تمام دستگاه ها خواسته اند و مدت زمان دو ساله ای نیز برای این منظور اختصاص دادند.

وی اضافه کرد: این سند امید 50 سال آینده کشور را رقم می زند و شورای عالی انقلاب فرهنگی در این باره باید جدی وارد شود، چرا که سند پیشرفت ایرانی اسلامی به عنوان سند بالادستی کشور محسوب می شود.

انتهای پیام/

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha