جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بازی رایانه ای"یاران بهلول

حوزه/ بازی رایانه ای اسلامی "یاران بهلول" به همت گروه بازی سازی شبکه رافد ۱۷ ربیع الاول سال جاری تهیه و به بازار عرضه شده است.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه»، مهندس سعید رحیمی مدیر شبکه «رافد» در گفت و گو با خبرنگاران به تشریح اهدف تولید بازی"یاران بهلول" پرداخت و گفت: امروزه ذائقه کارتن و گیم کودکان و نوجوانان به سرعت تغییر می کند و لازم است متناسب با ذوق و سلیقه آنان بازی های اسلامی و بدون ضرر نیز تولید شود تا ضمن پر کردن اوقات فراغت آنان از ضررهایی که بازی های خارجی دارند نیز جلوگیری شود.

وی گفت: همزمان با تولید انیمیشن بهلول توسط این شبکه، تصمیم گرفته شد با مشورت بعضی از صاحب نظران این عرصه بازی مرتبط با این انیمیشن نیز ساخته شود وخوشبختانه با همکاری خوب دوستان قدم های خوبی در این عرصه برداشته شد.

مدیر شبکه «رافد» با بیان اینکه هدف این موسسه تجاری نیست بلکه گسترش فرهنگ ناب اهل بیت(ع) در جامعه می باشد خاطر نشان ساخت: انیمیشن بهلول و همچنین سایر محصولات این موسسه به صورت کاملا مجانی در اختیار شبکه های توزیع مانند شبکه های ماهواره ای و سایر جاهایی که محتوا لازم دارند قرار داده می شود تا بتوانیم سهم خود را در گسترش فرهنگ اسلام در جامعه ادا کنیم.

*داستان بهلول ظرفیت خوبی برای انتقال مفاهیم دینی به کودکان دارد

مهندس رحیمی در پاسخ به این سوال که چرا به سراغ شخصیت بهلول برای ساخت انیمیشن و بازی رفته اید، خاطر نشان ساخت: داستان بهلول که از یاران خوب امام کاظم(ع) می باشد ظرفیت و پتانسیل خوبی برای گسترش فرهنگ ناب شیعی و آموزه های اهل بیت(ع) و همچنین بیان نقدهایی به دستگاه حاکمه وقت به ویژه هارون الرشید به زبان کودکانه دارد لذا تصمیم گرفتیم این انیمیشن را در ده قسمت بسازیم و ساخت بازی"یاران بهلول" نیز در همین راستا تعریف می شود.

وی افزود: نسخه اولیه بازی "یاران بهلول" 17 ربیع الاول امسال همزمان با سالروز ولادت با سعادت پیامبرگرامی اسلام(ص) و امام جعفرصادق(ع) در کافه بازار بارگزاری شد و در دسترس عموم قرار گرفت و خوشبختانه در همین چند روزی که بارگزاری شد با استقبال خوب مخاطبان مواجه شد به گونه ای که هم اکنون جزء بازی هایی است که در کافه بازار رتبه یک را کسب کرده است.

*انجام ۶هزارنفر ساعت برای تهیه بازی

مدیر شبکه رافد خاطر نشان ساخت: این موسسه برای تولید این بازی با مشورت گرفتن از صاحب نظران این عرصه با تیم «مدریک گیم» و گروه«استودیو رز» وارد کار شد و با انجام حدود 6هزار نفر ساعت موفق به تولید این بازی اسلامی شد.

مهندس رحیمی افزود: این بازی مخصوص گروه سنی کودک و نوجوان می باشد و داستان بازی به این صورت است که بهلول از دست یاران هارون الرشید فرار می کند و با کمک عده ای از بچه ها وارد ساختمانی می شود و در مقابل سربازان هارون الرشید از خودشان دفاع می کنند.

*رعایت همه مولفه های جذابیت در بازی تولید شده

وی با بیان اینکه یکی از آسیب های بازی های رایانه ای اسلامی این است که فاقد جذابیت های لازم می باشد گفت: در این بازی سعی شده است همه مولفه های جذابیت با رعایت خطوط قرمز لحاظ شود و پیش بینی می شود این بازی که در سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی تولید شده است، با استقبال خوبی از سوی کودکان و نوجوانان روبه رو شود و در مراحل ساخت و عیب یابی این بازی مستقیما از نظرات خود بچه ها نیز استفاده شده است.

لازم به ذکر است: این بازی رایانه ای اسلامی به همت گروه بازی سازی شبکه رافد« https://www.rafed.net/ar/»تهیه و تولید شده است و علی زکریاپور، سیدمحسن جلالی و سیدنورالدین ایزد خواه از اعضای اصلی تیم برنامه نویسی و تولید این بازی می باشند و علاقه مندان می توانند برای تهیه این بازی از لینک زیربه کافه بازار مراجعه کنند.

 

http://cafebazaar.ir/app/?id=com.rafed.bohlool&ref=share

 

 

۳۱۳/۳۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha