جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی در اجلاس نماز سمنان

حوزه/رئیس ستاد اقامه نماز کشور بر لزوم رسیدگی به نمازخانه های بین راهی تاکید کرد و گفت: رئیس جمهور ساعاتی از جلسه های هیئت دولت را به رسیدگی به وضعیت نماز در سطح کشور اختصاص دهد تا مشکلات این حوزه با سرعت بیشتری حل شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسن قرائتی، صبح امروز در بیست و هفتمین اجلاس سراسری نماز، در تالار امیرکبیر دانشگاه سمنان، با بیان اینکه نماز سراسر محاسن است و همه کمال در نماز خلاصه می‌شود و باید برای پررنگ کردن و فراگیر شدن این فریضه تلاش کرد، اظهار داشت: غیرت دینی ما باید درباره نماز تقویت شود و ما همه‌چیز را باید از نماز بخواهیم لذا اگر نماز احیا شود قطعاً از مشکلات کاهش یافت.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه اگر نماز در جامعه احیا شود از فحشا و منکر کاسته می‌شود، تصریح کرد: با گسترش و توسعه فرهنگ نماز کار و عملکرد وزارت دادگستری کمتر می‌شود و اگر در امر نماز کوتاهی شود موجب گسترش شهوات می‌شود و هرچه خرج نماز شود از مشکلات جامعه کم می‌شود.

وی با بیان اینکه در خیلی از شهرک‌هایی در سطح کشور هنوز مسجد نداریم، افزود: باید فرهنگ نماز در جامعه همه‌گیر شود و متأسفانه شهرک‌های زیادی در سطح کشور داریم که مسجد ندارد و وزیر مسکن در این راستا، باید تکانی بخورد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قرائتی با تأکید بر لزوم رسیدگی به نمازخانه‌های بین‌راهی بخصوص در مسیر زائران امام رضا(ع) خاطرنشان کرد: ۲ هزار مسجد در جاده‌ها وجود دارد که وزارت مسکن و شهرسازی باید در این زمینه بیشتر فعالیت کند.

وی با بیان اینکه شاه‌عباس صفوی ۴۰۰ سال قبل از ما کاروانسراهایی را ساخت که در طول مسیر زائران امام رضا(ع) میزبان مردم بود تا نماز بگذارند، افزود: متأسفانه امروز در تمام طول جاده تعداد اندکی نمازخانه برپا است که این امر باید به‌خوبی توسط مسئولان ذی‌ربط پیگیری شود، ما امروز باید درزمینهٔ نمازخانه‌ها جدی‌تر گام برداریم.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه از رئیس‌جمهوری می‌خواهم اعضای هیئت دولت در سال ساعاتی را درباره نماز بحث کنند، گفت: رئیس‌جمهوری باید ساعاتی از جلسه‌های هیئت دولت را به رسیدگی به وضعیت نماز در سطح کشور اختصاص دهد تا مشکلات این حوزه با سرعت بیشتری حل شود.

وی با تأکید بر حساسیت داشتن در اشاعه فرهنگ نماز تصریح کرد: مسئولان باید برای اقامه نماز، غیرت داشته باشند؛ نماز مانند تمبر است و اگر بهترین نامه‌ها را بنویسید اما پشتش تمبر نداشته باشد، نامه ارسال نمی‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قرائتی با اشاره به فرازهایی از پیام مقام معظم رهبری به اجلاسیه نماز گفت: اولین سخنرانی امام خمینی(ره) بعد از فرار شاه زمانی صورت گرفت که نزدیک به ظهر بود و لذا به آقا سید احمد فرمود که نماز چه موقع است و ایشان فرمودند همین‌الان، لذا امام خمینی (ره) در همان لحظه سخنرانی که جهانیان آن را گوش می‌کردند تعطیل کردند و این مهم نشان از اهمیت نماز است و این تفکر امام خمینی (ره) است که امروز شهدای مدافع حرم و عاشقان اهل‌بیت (ع) و ... تربیت می‌شوند و در راه اسلام و نماز جان می‌دهند.

وی با نقل خاطره‌ای مبنی بر اینکه روزی مرحوم آقای هاشمی رفسنجانی یادداشتی را در زمانی که رئیس‌جمهور بود به من داد که بر روی آن نوشته‌شده بود از تمام امکانات کشور برای نماز استفاده کنید، تصریح کرد: من این یادداشت را به مقام معظم رهبری نیز نشان دادم و ایشان در راستای توسعه فرهنگ نماز تائید کردند و لذا این اهمیت نماز است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha