چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
سردار احمدی

حوزه/فرمانده دوران دفاع مقدس گفت: امروز منطقه در آتش خشم استکبار جهانی می‌سوزد و کشورهای منطقه را با خاک یکسان کردند و قتل و عام می‌کنند و اگر شهدای مدافع حرم نبودند باید پشت دیوارهای کرمانشاه و همدان و دیگر شهرهای ایران با دشمنان می‌جنگیدیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از بیرجند، سردار غلامرضا احمدی، از فرماندهان دوران دفاع مقدس صبح امروز در اجلاسیه شهدای خراسان جنوبی مقیم مشهد، اظهار داشت: پیامبراکرم(ص) درمورد ویژگی های شهدا فرمودند «خدا این چند ویژگی را به شهدا عنایت کرده که به پیامبران اولوالعزم و حتی به من نداده است».

وی  افزود: نخستین ویژگی شهدا این است که خداوند خودش روح شهید را قبض می‌کند، اما ارواح ما توسط حضرت عزرائیل قبض می‌شود. دومین ویژگی شهدا این است که نه نیاز به غسل و نه نیاز به کفن دارند اما سایر انسان‌ها اینگونه نیستند.

احمدی با بیان اینکه سومین ویژگی شهدا این است که بعد از قبض روح‌شان به عنوان شهید نامیده می‌شوند و این تنها اختصاص به شهدا دارد نه سایر انسان‌ها، گفت: رفع حوائج مومنان از لحظه‌ای که شهیدان قبض روح می‌شوند از دیگر ویژگی‌های آن‌ها است.

وی با بیان اینکه شهدا برای دفاع از اصل اسلام یک حماسه‌ای در دوران دفاع مقدس ایجاد کردند، اظهار کرد: بیش از 95 درصد شهدا در وصیت‌نامه‌هایشان انگیزه خود در دوران مقدس را دفاع از جمهوری اسلامی ایران و اصل اسلام دانستند و بیش از 90 درصد آنان نیز در آثار خود بر اطاعت از ولی فقیه تاکید کرده اند.

فرمانده دوران دفاع مقدس متذکر شد: هر کسی که در کشور مسئولیتش سنگین‌تر باشد، تکلیفش نیز بالاتر است و باید همیشه توجه داشته باشیم که اسلام و امنیت خود را از برکت خون شهدا داریم.

احمدی اضافه کرد: اگر خون شهدا نبود امروز به جای هر مسئولی در کشور، یکی از سرسپردگان غربی بر صندلی‌های مسئولیت تکیه می‌کردند.

وی تصریح کرد: امروز منطقه در آتش خشم استکبار جهانی می‌سوزد و کشورهای منطقه را با خاک یکسان کردند و قتل و عام می‌کنند و اگر شهدای مدافع حرم نبودند باید پشت دیوارهای کرمانشاه و همدان و دیگر شهرهای ایران با دشمنان می‌جنگیدیم.

احمدی یادآور شد: مدافعان حرم توطئه‌های دشمنان را خنثی کردند و در دوران دفاع مقدس شهدا برای اینکه فرمایشات رهبری بر زمین نماند در میدان های نبرد حضور یافتند.

وی تاکید کرد: اگر در مقابل دشمنان کوتاه بیاییم و در مقابل دشمنان مقاومت و استقامت نکنیم ظرف چند سال ما را از پای درمی‌آورند.

انتهای پیام/م

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha