جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کنگره ۲ هزار شهید خراسان جنوبی

حوزه/دبیر اجرایی اجلاسیه بانوان خراسان‌جنوبی از تهیه سند سجلی برای ۵شهیده خراسان‌جنوبی توسط ثبت احوال خبر داد و گفت: این سندها در روز برگزاری اجلاسیه بانوان خراسان‌جنوبی(۱۷آذرماه جاری) رونمایی‌ خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری "حوزه" از بیرجند، زهره روستا دبیر اجرایی اجلاسیه بانوان در خراسان‌جنوبی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در بیرجند، اظهار کرد: اولین اجلاسیه بانوان خراسان‌جنوبی، ۱۷ آذرماه سال جاری از ساعت ۹ صبح در حسینیه جماران بیرجند برگزار خواهد شد.

وی با بیان این‌‌که در اجلاسیه مذکور پذیرای جمعیت ۵هزار نفری خواهیم بود، تصریح کرد: تعداد ۳۴ دستگاه اتوبوس از سرتاسر استان خراسان‌جنوبی کار جابجایی و نقل و انتقال مهمانان را به این اجلاسیه عهده‌دار هستند.

دبیر اجرایی اجلاسیه بانوان خراسان‌جنوبی با اشاره به این‌که خراسان‌جنوبی دارای پنج بانوی‌ شهیده است، خاطرنشان کرد: این شهدا عبارتنداز  لیلا حسنی از طبس، طوبی تاجریزی از بیرجند، خاتون مهدیان از قاین، معصومه محمودی سرهنگی از بیرجند و نسترن خسروی که در عاشورای سال ۸۹ در مسجد چابهار به شهادت رسید.

روستا ادامه داد: معصومه محمودی سرتنگی‌ تنها شهیده خراسان‌جنوبی در دفاع مقدس بوده‌اند که شاغل آموزش و پرورش بوده و در اولین روز جنگ، در مدرسه‌ محل خدمت به مقام شهادت نائل آمدند.

وی با اشاره به این مهم که در عرصه فرهنگ‌سازی شهدا برنامه‌های متنوعی در حوزه بانوان در سرتاسر خراسان‌جنوبی انجام شده است، ابراز کرد: پنج شهیده بانوی‌ خراسان‌جنوبی مصداق حیات طیبه(الگوی سوم) هستند.

دبیراجرایی اجلاسیه بانوان خراسان‌جنوبی با اشاره به تالیف کتاب "زن در نظر امامین‌ جمهوری اسلامی" در استان، اذعان داشت: این کتاب به سه زبان فارسی، عربی‌ و انگلیسی تالیف شده و حتی در ایام اربعین سال جاری نیز این کتاب به زائران خارجی و به ویژه زائران پاکستانی اهدا کرده‌ایم و در واقع فعالیت ما در خصوص این کتاب، در خارج از مرزهای کشور بیشتر از داخل بوده است.

روستا با اشاره به محتویات کتاب فوق، بیان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی نگاه منزوی و ابزارگرایانه‌ به زن را رد کرده‌اند و نظر خاصی را نسبت به الگوی سوم داشته‌اند.

وی با بیان این که طرح "شکوه ۲هزار آیه"‌ از جمله طرح‌های اجرا شده توسط بانوان خراسان جنوبی بوده است، ابراز کرد: در قالب این طرح، حدود سه هزار ختم قرآن در سطح استان انجام شده و منطق دفاع مقدس پررنگ‌تر شد.

دبیراجرایی اجلاسیه بانوان خراسان‌جنوبی ادامه داد: نصب المان‌ها، کاشت‌ ۲هزار درخت مثمر به یاد شهدا، نامگذاری خیابان‌ها به نام ۵شهیده زن خراسان‌جنوبی، جمع‌‌آوری ۴۰۰عکس از بانوان شهید خراسان‌جنوبی و رونمایی از ۲۰عکس منتخب در روز اجلاسیه از جمله برنامه‌هایی است که در خراسان‌جنوبی در زمینه به جا ماندن خاطرات شهدا توسط کمیته بانوان انجام شده است.

روستا از تهیه سند سجلی برای ۵شهیده خراسان‌جنوبی توسط ثبت احوال خراسان‌جنوبی خبر داد و افزود:این سندها در روز اجلاسیه بانوان خراسان‌جنوبی رونمایی‌ خواهد شد.

وی اضافه کرد: از دیگر خدماتی که توسط بانوان استان طی سال گذشته صورت گرفت، خدمات رسانه‌ای مشاوره‌ای در محلات مختلف بوده که بانوان ما با حضور در محلات مختلف، به افراد نیازمند در این خصوص مشاوره رایگان داده‌اند.

دبیراجرایی اجلاسیه بانوان خراسان‌جنوبی با اشاره به این‌که در سال گذشته به نیابت از شهدا ۱۶ هزار اطعام در سطح استان انجام شده، یادآور شد: اهدای جهیزیه به ۷ مورد به نیابت از شهدا، اهدای لوازم التحریر، اردوهای جهادی یک، سه و ۱۰ روزه، نذورات فرهنگی، اهدای ۷۱۷سبد غذایی محرمانه و....از جمله برنامه‌های ستاد بانوان خراسان‌جنوبی بوده است.

روستا ادامه داد: به نیابت از شهدای خراسان‌جنوبی تعداد ۴۵ نفر نیازمند به کربلا اعزام شده‌اند که مجری این برنامه فرهنگی بزرگ، شهرستان طبس بوده است.

وی در مورد سخنرانان مراسم اجلاسیه بانوان خراسان‌جنوبی نیز ابراز کرد: مینو‌ اصلانی دبیر ملی اجلاسیه بانوان کشور و مسئول بسیج جامعه زنان و حجت الاسلام میرباقری مدرس حوزه و دانشگاه سخنرانان این مراسم خواهند بود.

روستا ضمن اشاره به این‌که در روز برگزاری اجلاسیه بانوان خراسان‌جنوبی، پرچم حضرت زینب(س) و امام رضا(ع) را در این جلسه به عنوان تبرک خواهیم داشت، ابراز کرد: همچنین در این روز رونمایی بیش از ۱۰ کتاب در حوزه بانوان را خواهیم داشت.

انتهای پیام/ا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha