پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
رئیس انجمن اصول فقه حوزه

حوزه/ برای به نتیجه رسیدن موضوعات جدید در ارتباط با پژوهشگاه رویان، دفتر مطالعات علمی، موضوع شناسی واحکام فقهی، سیاسی و جامعه شناختی و پرونده خاص تشکیل شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید صادق محمدی در نشست رؤسای انجمن های علمی حوزه با رئیس پژوهشگاه رویان که درسالن اجتماعات این انجمن در قم برگزار شد،  بابیان اینکه پژوهشگاه رویان با شبیه سازی در میان مردم تعریف می شود، گفت: پیشنهاد این است که پژوهشگاه رویان تنها با شبیه سازی خلاصه نشود، بلکه فعالیت های علمی و پژوهشی این پژوهشگاه هم برای مردم ارائه شود.

رئیس انجمن فقه واصول حوزه با بیان اینکه هر کدام از مؤسسات دینی و پژوهشی رسالتهایی دارند، افزود: یکی از موضوعات که لازم است به آن دقت کرد بحث تغییر تعاریف است؛ این مسئله مهمی که در بحث عقیم مطرح است، نشان دهنده اهمیت بحث موضوع شناسی است؛ اگر موضوع شناسی دقیق از مسائل ارائه شود خیلی از مشکلات حل می شود.

این استاد حوزه علمیه اظهار داشت: موضوع شناسی اقسامی مانند فعلی و فرضی دارد. فعلی یعنی موجود و فرضی هم همان چیزی است که در گذشته موجود خواهد شد.

وی ادامه داد: درباره موضوعات فرضی مؤسسه رویان می تواند حکم آن را الان دریافت کند و منوط و محول به آینده نکند.

این استاد حوزه بابیان اینکه مطالعات علوم انسانی و مذهبی پایه هایی دارد اظهارداشت: از جمله آن فقهی و شرعی، تأثیر روحی روانی برای محقق و افزایش حمایت ها برای رشد علمی است، اکنون در درس خارج علما، مباحث جدید و مستحدثه ارائه می شود که یکی موضوع تغییر جنسیت است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی گفت: پیشنهاد این است مطالبی که مربوط به مؤسسه رویان و بسیار زیاد و در ارتباط با درمان ناباروری، استفاده ازسلولهای ناباروری وجنسی است، اگر این موارد در دفتر مطالعات علمی وموضوع شناسی واحکام فقهی، سیاسی و جامعه شناختی و پرونده خاصی تشکیل شود، شاهد رفع مشکلات بسیاری خواهیم بود.

۳۱۳/۴۰

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha