سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
نشست معاونت پژوهش سطوح عالی با اساتید دروس خارج فقه معاصر

حوزه/ اولين نشست مسئولان معاونت پژوهش سطوح عالي با نمايندگان اساتيد دروس خارج فقه معاصر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، معاونت پژوهش سطوح عالي و خارج حوزه علميه قم، اولين نشست خود را با نمايندگان اساتيد دروس خارج فقه معاصر در هفته پژوهش برگزار كرد.

بر اساس این گزارش:در اين نشست، حجت الاسلام والمسلمين نظري، كارشناس مسئول توسعه فقه معاصر، مطالب و نکاتی را در تبیینِ ضرورت ساماندهی و ثبت نام طلاب شركت كننده در دروس خارج فقه معاصر در سامانه آموزش و مزاياي شركت در اين درس ها را بیان و گزارشی کوتاه از فعالیت های انجام شده در این زمینه ارائه کرد.

در ادامه، حجت الاسلام و المسلمين فاخري، گزارشی از  فعاليت هاي معاونت پژوهش سطوح عالي و خارج حوزه علميه قم درباره دروس خارج فقه معاصر ارائه کرد و آيين نامه لجنه هاي علمي دروس خارج فقه معاصر و شرح وظايف، اهداف و ساختار لجنه هاي علمي را برای نمایندگان اساتید تبیین نمود.

وی به چگونگی روابط بین لجنه ها، نمایندگان اساتید و معاونت پژوهش سطوح عالي و خارج حوزه علميه قم نیز پرداخت.

همچنین، جوادي، مدير سايت مدرسه فقاهت، توضيحاتي درباره چگونگي استفاده از سايت، امکانات و مزاياي آن تشریح نمود و بیان داشت: با وجود این سایت بسیاری از روحانیون خارج از قم که دسترسی به کلاس های حضوری ندارند، از دروس خارج اساتید می توانند بهره مند شوند.

در ادامه، نمایندگان اساتید در ارتباط با دروس خارج فقه معاصر و لجنه هاي علمي و تقريرات دروس خارج و پژوهش هاي برآمده از آن و لزوم حمايت همه جانبه از دروس خارج فقه معاصر نکات و پیشنهاداتی را مطرح كردند، در پایان جلسه، مسئولان مربوطه به سؤالات و دغدغه های نمایندگان اساتید پاسخ داده و مقرر شد به خاطر هماهنگی و کارآییِ بیشتر، این نشست به طور ماهیانه یا فصلی ادامه یابد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha