پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حسینی کاشانی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم

حوزه/ حسینی کاشانی گفت: خانواده بزرگ فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، شامل ٢٧٠ نشریه مکتوب، بالغ بر ١٠٠ موسسه قرآنی، بیش از ٢٠٠٠ انتشارات و ١٥٠ چاپخانه، ٢٨٠ موسسه فرهنگی هنری، ٣٠٠ کانون فرهنگی و هنری مساجد، بیش از ١٠٠ کانون تبلیغاتی و .... هستند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، مهندس سید موسی حسینی کاشانی در دیدار جمعی از مدیران فرهنگ و ارشاد اسلامی با آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری، ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با توجه به میانگین سنی و مدرک تحصیلی قابل قبول کارمندان اداره کل، پتانسیل خوبی در اداره کل وجود دارد که با کمک همکاران، فعالیت های مختلفی را نیز در بحث زیربنایی دنبال می کنیم مانند مجتمع فرهنگی هنری واقع در خیابان امام خمینی که در حال احداث می باشد و افتتاح مجتمع فرهنگی هنری پردیسان که اواخر سال گذشته با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد افتتاح و در آینده ای نزدیک شاهد بهره بردای آن خواهیم بود.

وی در ادامه درخصوص اهم برنامه های اجراشده از ابتدای سال تا کنون، گفت: نمایشگاه بزرگ قرآن، هفته قرآن و عترت، جشنواره تئاتر، اولین جشنواره سرود رضوی، اولین جشنواره مطبوعات، شعر رسول مهربانی با حضور آیت ا.. اراکی، شعر دفاع مقدس، شعر بینات، جشنواره فیلم و عکس، فعالیت های مذهبی در نیمه شعبان و اربعین، برگزاری هفته فرهنگی قم در لبنان، همایش نماز  و خانواده، چاپ و نشر و ... گوشه ای از فعالیت های این اداره کل  تا کنون بوده است و همچنین جشنواره پوستر آیات (جشنواره قرآنی که در سراسر کشور برگزار می شود)، کنگره شعر فاطمی، کنگره شعر آیینی، نمایشگاه رسانه دیجیتال، نمایشگاه کتاب، جشنواره ملی هنری روستایی، جشنواره نماز و نیایش، جشنواره خوشنویسی شمیم مهر جهت استعدادیابی هنر خوشنویسی، دوسالانه عکاسی، جشنواره فروشنده و فروشگاه برتر و ... را تا پایان سال در دستور کار داریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی درخصوص مهمترین برنامه قابل اجرا در دهه مبارک فجر گفت: رویش های انقلاب در ٤٠ سال گذشته و انتخاب ٤٠ نفر از هنرمندان، فرهیختگان، فعالان قرآنی و همچنین فعالان عرصه رسانه و معرفی آنها در دهه فجر نیز از دیگر برنامه های این اداره می باشد.

حسینی کاشانی تصریح کرد: خانواده بزرگ فرهنگ و ارشاد اسلامی شامل ٢٧٠ نشریه مکتوب، بالغ بر ١٠٠ موسسه قرآنی، بیش از ٢٠٠٠ انتشارات و ١٥٠ چاپخانه، ٢٨٠ موسسه فرهنگی هنری، ٣٠٠ کانون فرهنگی و هنری مساجد، بیش از ١٠٠ کانون تبلیغاتی و .... هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه گفت: با توجه به ضرورت پیشگیری از آسیب های اجتماعی در فضای مجازی؛ فراخوانی با همین موضوع منتشر شد و مورد استقبال علاقه مندان به رشته های شعر، انیمیشن و دیگر رشته های هنری قرار گرفت و پس از بررسی و داوری آثار رسیده، نفرات برگزیده انتخاب و روز چهارشنبه پنجم دی ماه سال جاری طی مراسمی از ایشان تقدیر به عمل خواهد آمد.

وی افزود: همچنین آموزش سواد رسانه ای با موضوع آسیب های اجتماعی در فضای مجازی که در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان نیز مطرح شد، در دستور کار قرار گرفته و بر همین اساس شروع دوره های آموزشی سواد رسانه ای، با مشارکت استانداری  و کانون های فرهنگی و هنری مساجد از روز چهارشنبه پنجم دی ماه آغاز خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha